Intr-un interviu publicat de Magazin Progresiv, domnul Stephane Batoux, Director General Coca-Cola HBC Romania si Moldova, a declarat ca, pentru compania pe care o conduce, prioritara este recastigarea consumatorilor. Acesta a detaliat, vorbind si despre probleme generale ale firmei, dar si despre aspecte ale economiei, declarand: Starea de sanatate a tarii este una buna, insa exista o discrepanta intre indicatorii macroeconomici si puterea de cumparare, care a continuat sa scada. Aceasta a fost principala noastra provocare in 2013, spune Stephane Batoux, Director General Coca-Cola HBC Romania si Moldova. Cu toate acestea, seful celui mai mare producator de bauturi racoritoare din tara crede ca Romania ramane cea mai atractiva piata din regiune. O declaratie pe care ne-am obisnuit sa o auzim din gura executivilor, dar care, dublata de o investitie de 22 de milioane de euro realizata doar in 2013, capata greutate. Ultimii ani au fost interesanti. Dupa un 2009 foarte dificil pentru noi toti, cand nimeni nu stia cum sa reactioneze, am reusit sa depasim in sfarsit curba de invatare si sa ne adaptam la noua realitate. Am avut de beneficiat si de pe urma faptului ca romanii, datorita caracterului lor latin, invata mai repede, spre deosebire de pietele slave, unde oamenii nu s-au adaptat atat de bine. Bineinteles, ne confruntam in continuare, din plin, cu provocari. Ne asteptam in 2013, spre exemplu, la o revenire a consumului, dar piata nu ne-a confirmat asteptarile, ba dimpotriva, puterea de cumparare a inceput sa scada in trimestrul al doilea. Pe de alta parte insa vedem rezultate incurajatoare in dreptul evolutiei PIB-ului datorata exporturilor si unui an agricol foarte bun. Exista insa acesta discrepanta intre starea de sanatate a tarii la nivel macroeconomic si increderea consumatorilor. Ma astept ca anul 2014 sa fie in continuare unul bun pentru toate companiile care activeaza in sectorul agriculturii. Cat despre restul companiilor, vom fi nevoiti sa muncim si mai mult ca sa avem succes. Cred ca este important de facut o diferenta intre cresterea generata de expansiunea retailului si cresterea reala a pietei. Retailerii se dezvolta plecand de la promisiunile pietei si cu gandul la rasplata care va veni odata ce consumul isi va reveni. Pentru moment insa, aceste promisiuni intarzie sa se confirme. Consumatorul roman este mult mai atent la modul cum isi gestioneaza bugetul, anticipeaza mai mult, economiseste mai mult - aspect confirmat de statisticile oficiale - si prin urmare consuma mai putin. Acest trend nu se va schimba decat daca noi - mediul de afaceri, companiile, statul - vom fi capabili sa recastigam increderea consumatorului roman. Noi la Coca-Cola evitam sa facem politica. Pentru noi taxele sunt o realitate pe care trebuie sa o luam in considerare atunci cand ne facem planul de business, deci nu suntem nici suparati, nici fericiti. Cresterea salariala este principalul motor de dezvoltare a consumului. Prin urmare, atata timp cat aceste noi taxe nu se ating de salariu, atunci nu ar trebui sa existe un impact la nivelul cosului de alimente.quot;