Afacerile din Romania ale retailerului german Lidl, care detine pe plan local o retea de 170 de magazine, sunt sustinute in proportie de 80% de marcile proprii, declara Antoniu Radu, director financiar al companiei. Cota de piata a marcilor private in prima jumatate a anului 2013 reprezinta 15% din piata locala de FMCG, dublu fata de 2010. Discounterii si hipermarketurile inregistreaza cele mai mari vanzari de marci private, iar categoriile cu cea mai buna dinamica sunt lactatele si dulciurile, arata cele mai recente date ale GfK Romania. In medie, preturile marcilor private sunt mai mici cu 20% fata de produsele de brand. Nu facem altceva decat sa venim in sprijinul clientilor si sa le oferim posibilitatea de a achizitiona produse pe care, poate, altfel nu si le-ar permite. In prezent, aproximam ponderea marcilor proprii la 80% din totalul business-ului, sustine Antoniu Radu. Spre exemplu, pe partea de vinuri frantuzesti Lidl colaboreaza cu cateva podgorii mici din Franta, la un pret mai mic in comparatie cu marii producatori de vinuri. Marcile proprii prezente in lantul Lidl sunt furnizate atat de producatori romani, cat si din import preponderent tari ale Uniunii Europene . Furnizorii romani sunt majoritari pe categoriile carne, oua, ulei, in timp ce, pe categoriile lactate si mezeluri predomina produsele din import, arata datele Consiliului Concurentei. Credem ca piata marcilor proprii, care in 2012 si 2013 a cunoscut un trend ascendent, va continua sa se dezvolte si sa devina o practica din ce in ce mai intalnita in 2014. In fond, aceasta este o practica win-win-win: producatorul castiga accesul la multiple piete de desfacere, clientul beneficiaza de produse de calitate la preturi accesibile, iar Lidl se bucura sa aiba increderea celor doi si are, la randul sau, incredere in calitatea produselor pe care le vinde, stiind ca este un sprijin pentru micii producatori, completeaza directorul financiar al Lidl. Potrivit GfK, numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011, mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private, iar ulterior s-a intrat intr-o etapa de consolidare, in care cumparatorii devin loiali marcilor private. Categoriile cu cea mai mare cota de piata in volum, erau la finele primului semestru batistele de hartie 52% , servetelele umede 64% , prosoape de hartie 37% , uleiul pentru gatit 38% si hartia igienica 33% . De asemenea, produsele sub marca proprie, care au inregistrat cele mai mari rate de crestere au fost cerealele pentru micul dejun, sapunul, branza, iaurtul, ciocolata tablete si pralinele. Mai multe, pe www.wall-street.ro