Mediafax Producatorul de lactate Prodlacta din Brasov vrea sa-si majoreze capitalul social cu aproximativ 16 milioane lei, printr-o emisiune de actiuni noi cu o valoare nominala de 1,36 lei, si a bugetat pentru acest an dublarea veniturilor si reducerea pierderilor de aproape patru ori. Exercitarea dreptului de preferinta al actionarilor, in proportia capitalului social detinut, pentrusubscriere de actiuni, se va efectua in termen de 30 de zile incepand cu data publicarii deciziei in Monitorul Oficial. Capitalul social se va majora doar in cuantumul actiunilor subscrise si a capitalului social aferent, varsat. Actiunile subscrise si nevarsate in termenul stabilit, vor fi anulate, astfel incat capitalul social se va majora doar cu suma actiunilor subscrise si a caror contravaloare a fost achitata, se arata intr-un raport al companiei, controlata de grupul JLC din Republica Moldova. Compania a incheiat anul 2013 cu o cifra de afaceri de 25,6 milioane lei 5,8 milioane euro , de circa trei ori mai mare comparativ cu valoarea raportata in 2012, si o pierdere de 11,7 milioane lei. Pentru anul in curs, producatorul de lactate a bugetat venituri de 61,4 milioane lei 13,8 milioane euro , de peste doua ori mai mari fata de anul trecut, si pierderi in scadere de circa patru ori, la 3,14 milioane lei. Principalul obiectiv urmarit in anul 2014 de catre actionarul majoritar al Prodlacta va fi cresterea cifrei de afaceri, care pana in anul 2015 sa ajunga la 20 millioane euro. In privinta vanzarilor, principalele obiective sunt: cresterea vanzarilor pe fiecare tip de client printr-o buna executie de piata si prin implementarea unei sortimentatii adecvate, crearea unei retele proprii de distributie nationala pentru comertul traditional, efectuarea de exporturi in pietele unde JLC are deja piata de desfacere, in tarile vecine, precum si oferirea de marca proprie ale magazinelor pentru export si retehnologizarea societatii pentru lansarea de noi produse, se mentioneaza in raportul companiei. Anul trecut, masurile de crestere si dezvoltare a vanzarilor au vizat dezvoltarea pietei locale Brasov , organizarea structurilor de vanzari directe pentru reintrarea si dezvoltarea Prodlacta pe comertul traditional de proximitate din Bucuresti, Ploiesti si Pitesti, reluarea colaborarii cu marile retele internationale, adaptarea sortimentatiei de produse la cerintele pietei si activitati de promovare.