Comunicat In prima jumatate a anului, Agricola International SA, cea mai importanta companie a Grupului de firme Agricola Bacau in care este integrat lantul de productie al carnii de pasare, reteaua de magazine proprii fiind externalizata la finele anului trecut a inregistrat o creordm;tere a cifrei de afaceri de 8%, ajungand in prezent la circa172,544mil. lei fata de 159,649 mil lei in 2013 . La nivelul intreguluiGrup de firme Agricola Bacau se inregistreaza o cifra de afaceri de 296.687 mil lei,cu4% mai multfata de cifra de afaceri inregistrata in perioada similara a anului trecut 284,612 mil. lei . Cresterea vanzarilor de carne de pasare cu 1400 de tone fata de perioada similara a anului trecut un plus de 8% in volum reflecta obiectivele companiei pentru acest an. Pretul mediu al carnii de pasare Agricola in aceste 6 luni este usor mai scazut decat anul trecut, urmand trendul national raportat de Romania la Uniunea Europeana, in contextul in care nivelul pretului mediu in tarile UE este stationar,a declarat Grigore Horoi, preordm;edinte Agricola Bacau. Vanzarile cumulate la categoria preparatelor din carnerealizate de compania Salbac, companie din cadrul Grupul Agricola Bacau,au crescut, valoric, in primele 6 luni ale acestui an,cu 11%fata de aceea?si perioada din 2013, in conditiile unor cantitati totale constante. Defalcat pe grupe de produs, in vreme ce vanzarile de preparate si mezelurile fiert-afumate se inscriu in trendul pietei, adica scad in valoare cu 10%, vanzarile de salamuri crud-uscate continua ascensiunea semnificativa din ultimii ani si inregistreaza o crestere valorica de 20% + 16% crestere in volume . Am actionat in trendul impus de piata si de obiceiurile de consum, si ne focusam activitatea pe producerea si vanzarea salamurilor crud-uscate, unde ocupam pozitia de lider national in retelele de retail modern, din punct de vedere al cifrei de afaceri. Am demarat o investitie care ne va permite cresterea cu 25% a capacitatii de productie a salamurilor crud-uscate,cifrata la 1,6 milioane euro, proiect pe care dorim sa il finalizam luna viitoare,precizeaza Grigore Horoi. La categoria semipreparate ?si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul semestru s-a inregistrato creordm;tere a vanzarilor de 15%,pe fondul cresterii volumelor comercializate pe pietele externe, in special in Danemarca si Franta. Avicola Lumina Constantaacomercializatin primele sase luni ale anului aproape 27 mil. de ouapentru consum, respectiv cu 19% mai multe decat anul trecut,reusind si o crestere a pretului mediu de 5% fata de perioada de referinta, in contextul in care anul trecut pretul oualor pe piata interna s-a situat sub pretul de productie. Despre Agricola Agricolaeste unul dintrecei mai mari producatori de carne de puidin Romania ?si principalul exportator din aceasta categorie,care in septembrie 2014 implineordm;te 22 de ani de la infiintare. In 2013, Agricola detine16% din piata carnii de pui, este lider cu 19% din piata de semipreparate ?si produse de tip ready-meal, iarSalamul de Sibiu Agricola este lider in total segmentSalam de Sibiu comercializat in Romania cu51,1% cota de piata in valoare Nielsen, februarie - martie 2014 . Puiul Fericit, crescut cu cereale cel putin 57 de zile si certificat de DQS Germania, a fost premiat in data de 5 iunie 2014, la Bruxelles, de Institutul International pentru Testarea Calitatii Gustului - iTQi , cu doua stele de aur. Agricolaeste caracterizata in primul rand prindiversitate ?si prospetine, fiind singurul furnizor din Romania care ofera pietei interne cele mai multe categorii de produse: bull; carne de pui refrigerata bull; preparate ?si specialitati din carne fierte afumate bull; salamuri crude uscate bull; semipreparate ?si produse tip ready meal din carne ?si vegetale bull; oua ?si praf de oua Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola este acela deinovator,in special in ce priveordm;tenoi concepte de prezentare a produselor: Agricola este prima companie care a lansat in Romania sortimentele din carne de pui ambalate la tavita cu cryofilm, dupa care aceasta metoda de ambalare a fost preluata ?si de alti jucatori din piata. Agricola este ?si primul brand de carne de pui care ?si-a asumat un demers de responsabilitate sociala, lansand in anul 2006 conceptulBIOSECURIZATprin care a explicat oamenilor cum se aplica un plan de biosecuritate, crescand increderea populatiei in carnea de pui autohtona ?si sensibilizand autoritatile in scopul luarii unor masuri necesare in momente grele. In anul 2007, continuand inovatiile in domeniul produselor proaspete ?si sigure, Agricola a lansat prima linie de ambalare in atmosfera controlata sistem BDF din Romania. In 2009, Agricola a lansat in premiera un produs inedit pe piata romaneasca de carne de pui,Puiul familist, ce se prezinta intr-o formula inovatoare de ambalare - un astfel de produs conceput cu grija ?si din grija fata de consumatori ?si familiile lor. In aprilie 2010,Puiul Antistres, comercializat in laquo;tavita minuneraquo;, unica in Romania, in care se ?si gateordm;te, a reprezentat solutia Agricola pentru gospodinele cu mai putin timp liber. In iulie 2010, Agricola a lansatPuiul Fericit, crescut in ferme mici, hranit dupa o reteta cu 80% porumb ?si scos in aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc sa-?si aminteasca de gustul, culoarea ?si savoarea puiului crescut la curte.