Carrefour a inregistrat in primul trimestru venituri de 19,8 miliarde euro, in scadere cu 3,7% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, grupul francez de retail precizand ca vanzarile au crescut, in baza organica, in Franta, Spania, Belgia ?si Romania. In baza organica, excluzand impactul variatiei preturilor la carburanti ?si efectele de calendar, veniturile au urcat cu 3,7%, precizeaza compania intr-un raport publicat joi. Carrefour noteaza ca vanzarile din Europa au crescut, in baza organica, cu evolutii pozitive atat pe piata franceza, cat ?si in Spania, Belgia ?si Romania. Pe pietele emergente, veniturile au inregistrat de asemenea creordm;tere, in baza organica, datorita performantelor bune ale operatiunilor din Argentina ?si Brazilia ?si extinderii operatiunilor din China. Pe de alta parte, grupul a inregistrat o scadere de 5,6% pe piata italiana in baza organica. Veniturile Carrefour din primul trimestru sunt in linie cu estimarile analiordm;tilor contactati de Bloomberg, grupul continuand programul de revigorare a afacerilor din Europa. Compania analizeaza vanzarea unei participatii la divizia din Brazilia anul viitor ?si se concentreaza, in Europa, pe o strategie de preturi reduse ?si servicii mai bune pentru clienti in incercarea de a consolida revenirea afacerilor din Franta ?si de a accelera vanzarile pe celelalte piete. Actiunile grupului nu au inregistrat o variatie semnificativa de la inceputul acestui an. Carrefour are o capitalizare de piata de circa 21 miliarde euro. Carrefour Romania detine o retea de 166 magazine dintre care 25 hipermarket-uri Carrefour, 79 supermarket-uri Market, 61 magazine de proximitate Express ?si un magazin online. Vanzarile companiei au revenit anul trecut la nivelul din 2008, de 1 miliard de euro, inregistrand o creordm;tere cu 2% fata de 2012. Mai multe, pe www.zf.ro