176
Diageo, cel mai mare producător și distribuitor de băuturi alcoolice din lume, a anunțat rezultatele unui chestionar aplicat la nivel regional în România, Republica Cehă și Ungaria.
Chestionarul, alcătuit din 10 întrebări, face parte din campania DRINKiQ, care își propune să crească gradul de conștientizare a importantei consumului responsabil de alcool. Până în prezent, testul a fost completat de peste 8.000 de români și de 13.000 de persoane din Ungaria și Cehia.
Aproape 60% dintre respondenții români consideră că dețin cunoștinte bune sau chiar excelente referitor la consumul de alcool, însă numai 2,5% dintre românii care au completat chestionarul au reușit să ofere toate răspunsurile corecte.
Rezultatele au mai arătat că în Ungaria și Cehia, procentul celor care spun că au încredere în cunoștințele lor despre alcool este sub 50%.
Maghiarii s-au dovedit a fi mai buni cunoscători, deoarece 11% dintre respondenți au răspuns corect la toate cele 10 întrebări din chestionar. Cei care vor să își verifice cunoștințele, pot accesa testul pe pagina web DRINKiQ:
https://www.diageo.com/en/in-society/drinkiq/alcohol-facts-romania/
Michael Holm, Director General Diageo pentru Europa de Est, a declarat: “În multe țări, debutul sezonului estival, campaniile de vaccinare și scăderea numărului de cazuri de Covid-19 au generat un sentiment de <<reîntoarcere la viață>> și ne-au încurajat să revenim în siguranță la socializare, vacanțe, ieșiri la un pahar cu prietenii pe terasa unei cafenele, momente simple, atât de mult râvnite după izolareaaparent interminabilă determinată de pandemie.
Campania DRINIKiQ susține o abordare responsabilă a socializării și consumului de alcool, astfel încât să putem reveni la o normalitate sigură pe termen lung. Diageo consideră că este deosebit de important să se implice activ în furnizarea informațiilor, să contribuie la identificarea problemei și să atragă atenția asupra importanței consumului conștient și responsabil de alcool, iar acest chestionar este un foarte bun instrument pentru a lua pulsul social și a oferi informațiile corecte”.
Rezultatele chestionarului DRINKiQscot în evidență următoarele concluzii interesante:
Copiii și consumul de alcool
35% dintre români consideră că alcoolul consumat în cantități mici de către copii îi poate ajuta pe aceștia să devină consumatori mai responsabili de alcool pe viitor. 16% dintre cehi și 11% dintre maghiari au aceeași părere.
Conform specialiștilor, copiii și adolescenții nu ar trebui să bea alcool niciodată. Consumul de alcool la o vârstă fragedă poate fi foarte dăunator, fiind asociat cu efecte negative asupra dezvoltării creierului și creșterea riscului de boli mintale, intoxicații cu alcool, vătămări și accidente.
Un studiu realizat de Agenția Națională Antidrog* în școlile din România a arătat că procentul de elevi care consumă alcool este unul îngrijorător. 82% dintre ei au recunoscut că fac acest lucru, iar 7% dintre ei au suferit și intoxicații. Vârsta medie la care tinerii români încep să consume alcool, adică 13 ani, este mult mai scăzută decât media europeană.
*Copiii si consumul de alcool – România - http://ana.gov.ro/wp-content/uploads/2020/11/ESPAD-2019_3.pdf