214
De la declanșarea crizei sanitare, jumătate dintre consumatorii europeni au consumat mai multe alternative de carne decât produse din carne, după cum arată un raport întocmit de Amcor și citat de European Supermarket Magazine.
Conform sursei citate, 80% dintre consumatori și-au schimbat modul în care consumă carne și/sau alternative de carne, a constatat un nou studiu al Amcor.
Cercetarea, care a chestionat 1.000 de cumpărători din UE, a constatat un nivel tot mai mare de conștientizare cu privire la originile alimentelor și a ingredientelor sale.
Marea Britanie a înregistrat cea mai mare schimbare de la carne, potrivit studiului, 12% indicând că au încetat să mai consume carne de la începutul pandemiei. Companii precum Beyond Meat și Impossible Foods s-au numărat printre principalii beneficiari ai mișcării către alternative la carne.
„Cercetarea arată că există două motive care au ieșit în evidență: preocupările legate de bunăstarea animalelor și dorința de a include mai multe legume în dieta lor”, a comentat Rosalia Rosalinova, manager senior de marketing, Amcor Flexibles.
Raportul a mai constatat că o cincime dintre consumatori solicită acum informații mai detaliate despre produsele de pe ambalajele lor alimentare, în timp ce 95% spun că doresc să poată înțelege detaliile mai fine despre ceea ce consumă.
Un raport anterior al Amcor din 2020, ”It's A Wrap”, a constatat că aproximativ 72% dintre consumatorii europeni erau dispuși să plătească cu 5% mai mult pentru produsele alimentare în ambalaje durabile.
Potrivit celui mai recent studiu al său, printre cei care consumă produse alternative din carne, această cifră a crescut acum la 75%.
„Piața europeană a alternativelor de carne este de așteptat să crească la un CAGR de 28,67% în perioada 2020-2027”, a spus Rosalinova.
„Deși pandemia a înregistrat unele schimbări în atitudinea consumatorilor față de carne și alternativele de carne, atitudinile față de sustenabilitate au rămas în mare parte aceleași, iar consumatorii sunt încă dispuși să plătească mai mult pentru mărcile care își pot demonstra acreditările de durabilitate ale ambalajelor.
„Companiile ar trebui să acorde atenție acestor constatări, deoarece evidențiază o schimbare în creștere către consumatori mai conștienți de mediu, care își completează consumul redus de carne cu o conștientizare mai intensă a ambalajelor și a etichetelor.”