161
Conform unui Studiu National de Audienta SNA FOCUS, realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia BRAT , ]n perioada 2006-2014, peste 50 % dintre consumatori ar fi de acord sa plateasca mai mult, pentru alimentele fara E-uri! Totodata, studiul releva faptul ca romanii acorda alimentatiei o importanta din ce in ce mai mare. Mai mult, grija ca alimentele pe care le cumpara ?si consuma sa fie cat mai naturale ?si sa contina cat mai putine calorii devine o preocupare ?si pentru romanii din mediul urban. Cifrele furnizate de BRAT arata ca 55% dintre romani sunt dispu?si sa plateasca suplimentar pentru alimentele care nu contin E-uri, cu 10% mai mult decat in anul 2006, peste 600.000 de romani declarand ca alimentatia lor este preponderent vegetala. In plus, mancarea de tip fast-food nu se mai bucura de acela?si succes ca in urma cu patru ani. Astazi doar 20% dintre romani spun ca obiordm;nuiesc sa consume in mod regulat preparate de la fast-food, o scadere cu 5 procente fata de anul 2006. Totodata, 62% dintre femei afirma ca, de obicei, consuma produse cu cat mai putine calorii. Totu?si, dulciurile raman in topul preferintelor romanilor. Astfel, 26% afirma ca obiordm;nuiesc sa consume dulciuri in locul unei mese obiordm;nuite ?si o treime afirma chiar ca nu pot trai fara dulciuri. De?si romancele sunt mai atente in privinta siluetei, ele sunt ?si cele care rezista cel mai greu la tentatia dulcelui, 60% dintre cei care afirma ca nu pot trai fara sa consume dulciuri fiind femei. SNA FOCUS, citat de Ziarul financiar, mai releva faptul ca 32% dintre romani consuma ciocolata cel putin o data pe saptamana. Consumul este, insa, in scadere fata de 2006, cand 38% dintre romani consumau ciocolata cu aceasta frecventa. In scadere este ?si consumul de crema de ciocolata ?si batoane de ciocolata. Constant se mentine, in schimb, consumul de checuri, rulade ?si prajituri: 8-10% dintre romani consuma aceste tipuri de produse cel putin o data pe saptamana. In privinta zonelor tarii, studiul BRAT arata ca dobrogenii sunt cei mai mari consumatori de ciocolata - 43% dintre locuitorii acestei regiuni consuma ciocolata cel putin o data pe saptamana. La polul opus sunt bucureordm;tenii, doar 30% dintre aceordm;tia consuma ciocolata frecvent. Preferintele romanilor se impart in mod egal intre ciocolata alba ?si cea neagra. Ciocolata obiordm;nuita ramane totu?si preferata consumatorilor din Romania - 63%. In acela?si timp, 55% dintre romani consuma ciocolata cu alune/stafide/ cereale, jumatate prefera ciocolata simpla ?si doar 45% pe cea cu crema. BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise ?si a mediului online, auditeaza tirajele presa scrisa ?si monitorizeaza investitiile in publicitate presa scrisa, online, radio ?si outdoor .