Repere

164

67% dintre romanii care fac cumparaturi in afara tarii cumpara alimente

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Dintre romanii care obisnuiesc sa cumpere produse din strainatate cel putin o data la 3 luni, 67% opteaza pentru produse alimentare, 62% pentru bauturi sau sucuri, 48% pentru produse destinate ingrijirii locuintei, iar 39% pentru parfumuri si produse cosmetice. Produsele vestimentare si incaltamintea sunt achizitionate de 33% dintre romanii care opteaza cel putin o data la 3 luni pentru cumparaturi efectuate in afara tarii, in timp ce electronicele/electrocasnicele de 22% dintre acestia, iar tigarile si tutunul de 14%. Conform ultimului studiu CAWI-BUS realizat de Exact Cercetare si Consultanta in iulie 2014, 17% dintre romanii din mediul urban au cumparat cel putin o data la 3 luni produse din hipermarketuri/ supermarketuri situate in afara tarii. Procentul celor care fac anual astfel de cumparaturi ajunge insa la o treime - 33%.In ultimele 3 luni de zile, romanii au cumparat produse din tari precum: Bulgaria 18% , Ungaria 17% , Italia 13% , Moldova 8% si Spania 7% . Romanii sunt atrasi in primul rand de preturile mai avantajoase practicate de magazinele din tarile vecine. Diversitatea gamelor de produse si posibilitatea achizitionarii unor branduri diferite fata de cele disponibile la raft in Romania contribuie de asemenea la orientarea acestora catre orasele din apropierea granitelor, declara Ioana Bogus, Client Service Manager, Exact Cercetare Consultanta. Studiul vizeaza valul de iulie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecventa lunara de Exact Cercetare si Consultanta. Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, rezidente in mediul urban. Volumul esantionului a fost de 1261 respondenti, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta, administrat via internet. Respondentii au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti. Mai multe, pe www.revista-piata.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2