Aproximativ opt din zece romani 81% incep toamna pregatind muraturi ?si conserve pentru iarna, iar peste jumatate dintre gospodarii investesc intre 100 ?si 300 lei in aceasta activitate, in timp ce 26% cheltuie intre 300 ?si 500 lei, potrivit unui sondaj realizat de Bunge pe platforma online Ivox. Conform studiului printre cele mai populare conserve pregatite de romani se numara castravetii murati, preferati de peste 90% dintre aceordm;tia, dar ?si zacusca 79% ?si gogoordm;arii in otet 74% , in timp ce ciupercile conservate ?si pepenele murat sunt preparatele cel mai putin intalnite in camarile romaneordm;ti. Prevazatori, romanii incep procesul de pus conserve din timp, lunile august ?si septembrie fiind preferate pentru pregatiri de 90% dintre respondenti. Pregatirea conservelor de iarna este un obicei care se transmite din generatie in generatie, peste 43% dintre romani folosind retete moordm;tenite de la parinti ?si bunici, in timp ce aproape 74% dintre aceordm;tia declara ca parintii lor obiordm;nuiesc de asemenea sa pregateasca conserve pentru iarna. Procesul de preparare a conservelor este pentru aproape jumatate dintre romani o munca de echipa, iar cei mai multi apeleaza la ajutorul parintilor 63% sau al partenerului de viata 24% . Moldova, Bucovina ?si Oltenia sunt regiunile fruntaordm;e la pregatirea conservelor, 85% dintre locuitorii acestor zone declarand ca i?si pregatesc camara pentru iarna cu muraturi ?si conserve, dar nici celelalte regiuni ale Romaniei nu stau mai rau: in Transilvania, Criordm;ana ?si Maramureordm; peste 82% dintre respondenti au acest obicei, in timp ce in Dobrogea, in Banat ?si in Muntenia procentul celor care prepara conserve scade sub 80%. In ceea ce priveordm;te motivele pentru care romanii pregatesc conserve pentru iarna, 46% dintre romani declara ca fac asta pentru a se bucura de gustul legumelor ?si iarna, iar 58% dintre respondenti spun ca muraturile ?si conservele cumparate din magazine nu sunt deloc la fel de bune ca acelea pregatite in casa. Informatiile au fost obtinute in urma unui sondaj pe tema conservelor pregatite toamna in Romania, realizat de Unisol pe platforma online Ivox, in perioada 29 august - 14 septembrie 2014, pe un eordm;antion de 5.596 de respondenti. Munca de echipa pentru pregatirea conservelor ?si importanta acestui obicei in fiecare familie a fost sursa de inspiratie a Bunge pentru noua campanie promotionala din aceasta toamna pentru Brandul Unisol. In acest sens, participantii la concursul national derulat in perioada 1 septembrie - 15 noiembrie 2014 pot caordm;tiga din partea Unisol 10.000 lei pentru achizitia unei noi bucatarii sau sute de alte premii. Noua campanie este comunicata printr-unspot TVcare prezinta calitatile uleiului de prima presa, dar ?si in mediul online, prin intermediul web-site-uluiwww.bucatarulunisol.ro. Bunge Prio, producatorul brandului Unisol, este un joint-venture creat in 2012 intre Bunge si Martifer, care integreaza capacitatile de colectare si procesare a semintelor oleaginoase detinute de cele doua companii in Romania si Bulgaria. Grupul este unul dintre cei mai importanti traderi de pe piata locala si lider in piata de ulei imbuteliat si in productia de bio-diesel. Prin facilitatile sale integrate de productie din Buzau si Lehliu, Romania, Bunge Prio are o capacitate de prelucrare seminte oleaginoase de peste un milion de tone.