După doi ani de restricții Covid, oamenii sunt pregătiți să plătească pentru o bere rece. Prețurile mai mari nu pot strica distracția la AB InBev, mai ales că consumatorii optează din ce în ce mai mult pentru mărcile mai scumpe.
AB InBev a crescut puternic în ultimul trimestru, nu atât pentru că oamenii au băut mai mult – volumul a crescut „doar” cu 3,4 % – ci mai ales pentru că consumatorii sunt dispuși să plătească mult mai mult pentru berea lor. Vânzările au crescut cu 11,3%, depășind 10,4% la care se așteptau analiștii, relatează Bloomberg.
CEO Michel Doukeris vede un echilibru sănătos între volum și preț, deoarece consumatorii optează din ce în ce mai mult pentru mărcile premium ale grupului și întrucât creșterile de preț din ultimele luni nu au redus cererea.
Numai în China vânzările de bere au scăzut din cauza restricțiilor coronare în curs. În America Latină (în special Brazilia, Columbia și Mexic), producătorul de bere Stella a vândut chiar mult mai multă bere.
Profitul operațional (ebitda) a continuat de asemenea să crească, în ciuda creșterii puternice a costurilor cu cereale, energie și materiale de ambalare. Profitul operațional a crescut astfel cu 7,2 %, până la 5,1 miliarde de dolari (5 miliarde de euro).
Pentru restul anului, cel mai mare producător de bere din lume își menține așteptările privind o creștere cu 4 până la 8 % a profitului.