Potrivit unei analize globale a pieței berii, AB InBev producătorul de Budweiser, Stella Artois și Corona, a prezis creșterea consumului de alcool și prețuri mai mari la bere, pe măsură ce țările ies din pandemia COVID-19.
Cu toate acestea, industria a înregistrat costuri mai ridicate de la cumpărarea unor mărfuri denominate în dolari, cum ar fi orz și aluminiu, dar și în alte monede locale și din cauza unei schimbări determinată de pandemie și un consum mai mare la domiciliu.
Carlsberg, al treilea cel mai mare producător de bere din lume, a declarat la începutul acestei luni că se bazează pe majoritatea restricțiilor COVID-19 ridicate pentru a spori câștigurile de vară. Heineken, numărul doi mondial, a fost mai precaut, deoarece a anunțat 8.000 de reduceri de locuri de muncă pentru a restabili marjele.
AB InBev a declarat că profiturile obținute, după plata dobânzilor, aimpozitelor și amortizmentelor, au scăzut cu 2,4%, până la 5,07 miliarde de dolari în al patrulea trimestru.
Aceasta a fost peste o prognoză medie de piață de 4,8 miliarde de dolari, dar a fost stimulată de un credit fiscal în Brazilia. Excluzând acest lucru, scăderea profitului a fost mai gravă decât scăderea medie de 1,0% așteptată într-un consens compilat de companie.
În ansamblu, marjele au fost stoarse de trecerea la conservele de unică folosință la prețuri mai mari utilizate pentru băut la domiciliu din butoaie reutilizabile mai ieftine și sticle de sticlă returnabile folosite în baruri și restaurante, precum și rate de transport mai mari.
În Brazilia, a doua cea mai mare piață a AB InBev, compania a vândut cu 11,9% mai multă bere în al patrulea trimestru decât un an mai devreme, aproape o treime din populație beneficiind de plățile guvernamentale pentru „cupon corona”.
AB InBev a câștigat cote de piață în Mexic de la rivalul Heineken, pe măsură ce mărcile sale au devenit disponibile în OXXO, cel mai mare lanț de magazine din țară. Vânzările au crescut după o închidere de două luni a operațiunilor de fabricare a berii, impusă de guvern.
În Europa, Orientul Mijlociu și Africa, volumul de bere a scăzut cu 6% din cauza blocajelor, deși AB InBev a spus că a crescut cota de piață în Franța, Germania și Olanda.
Câștigurile au crescut ușor în Africa de Sud, deși compania a avertizat că o a treia interdicție națională de alcool care a durat o lună de la 29 decembrie va atinge rezultatele primului trimestru.
În particulare, Anheuser-Busch InBev a prognozat câștiguri „semnificativ” mai bune pentru 2021 după vânzări în Brazilia și Mexic și un mare credit fiscal a crescut profiturile celui mai mare producător de bere din lume la sfârșitul anului 2020, informează European Supermarket Magazin.