182
AB InBev, citată de BeverageDaily, își exprimă încrederea în „transformarea companiei de la a fi lider de categorie la lider în creșterea categoriei”, în timp ce își raportează rezultatele pentru anul fiscal 2021. Cel mai mare producător de bere din lume a raportat o creștere de peste 15% în anul fiscal 21.
Volumul a crescut cu 9,6% pe parcursul anului. Veniturile au crescut cu 15,6%; iar veniturile pe hectolitru au crescut cu 5,5%. Brandurile globale Budweiser, Stella Artois și Corona au înregistrat o creștere de 22,9% în afara piețelor lor de origine.
„Performanța noastră din 2021 ne întărește încrederea că ecosistemul nostru unic poate oferi o creștere constantă și crearea de valoare pe termen lung”, spune producătorul de bere.
„În timp ce privim în perspectivă, suntem energici de impulsul nostru și de oportunitățile unice de a conduce creșterea categoriei, prin activarea cererii consumatorilor, pe măsură ce comerțul continuă să se redeschidă și evenimentele marcante revin.”
Anul trecut, Michel Doukeris a urcat la locul de top în calitate de CEO al producătorului de bere, luând în față vânturile în contra din cauza pandemiei, dar și un mediu mai pozitiv, pe măsură ce comerțul continuă să se redeschidă.
„2021 a fost un pas important în călătoria noastră de a crea un viitor cu mai multe urale”, notează o declarație a companiei.
„După tranziția cu succes a conducerii CEO-ului nostru, am introdus noul nostru scop global și ne-am evoluat strategia. Oamenii noștri visează mare și au continuat să întâlnească momentul pentru a oferi rezultate puternice într-un mediu de operare provocator. Animați de noul nostru scop și ghidați de strategia noastră, ne transformăm compania de la liderul categoriei la lider în creșterea categoriei.
„Am crescut linia de top cu 15,6% în FY21, compus dintr-un amestec de 9,6% volum și o creștere de 5,5% a veniturilor pe hl, determinată de inițiative de premiumizare și de management al veniturilor.
EBITDA a crescut cu 11,8%, la sfârșitul de vârf al perspectivei noastre pentru 2021, deoarece creșterea linia de top a fost parțial compensată de vânturile anticipate ale tranzacțiilor valutare și ale mărfurilor, costuri generale și administrative mai mari din cauza acumulărilor mai mari de compensații variabile și a costurilor ridicate ale lanțului de aprovizionare.
Am furnizat încă un an de generare puternică de fluxuri de numerar, care a rezultat într-o reducere a datoriei brute de aproape 10 miliarde USD.
„Comparativ cu nivelurile de dinainte de pandemie, am crescut cu mai mult de 10% în top și aproape ne-am recuperat EBITDA pe o bază organică.”
Repere în 2020 au inclus creșterea veniturilor cu două cifre în portofoliul de bere fără alcool, condusă de extensii globale de brand precum Budweiser Zero și Stella 0.0 și lansări locale precum Cass Zero în Coreea de Sud și Quilmes Zero în Argentina.
Între timp, portofoliul premium a contribuit la creșterea veniturilor cu 20% în FY21 și a crescut pentru a reprezenta acum aproximativ o treime din veniturile totale ale companiei.
Afacerea globală „Dincolo de bere” a crescut cu peste 20%, contribuind la venituri cu 1,6 miliarde de dolari în FY21. În SUA, Cutwater a crescut cu trei cifre, iar în Africa de Sud, Brutal Fruit și Flying Fish au crescut cu două cifre. Portofoliul seltzer din SUA a continuat să depășească industrie, crescând de 1,7 ori segmentul.