PiațăȘtiri

166

Afacerile Kaufland se apropie de 2 miliarde de euro

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Kaufland i?si stabilise acest obiectiv pentru 2018, insa l-a atins cu trei ani mai devreme datorita expansiunii rapide, politicii de preturi mici ?si reducerii TVA la alimente. Lantul german de hipermarketuri cu preturi miciKauflanda ajuns la finalul anului trecut la afaceri de 2 mld. euro la o retea de 107 magazine, potrivit estimarilor ZF, dupa un decembrie foarte bun ca urmare a reducerii TVA la alimente la jumatatea anului. In 2014, ultimul an pentru care exista date publice, Kaufland a avut o cifra de afaceri de 1,8 mld. euro, dupa un avans de 10% comparativ cu anul anterior. ordf;i la jumatatea lui 2015 avansul de doua cifre s-a mentinut, businessul crescand de la 830 de milioane de euro 3,7 mld. lei la 921 de milioane de euro 4,1 mld. lei . Avansul businessului Kaufland in Romania a fost sustinut de deschiderea a cinci hipermarketuri anul trecut, de reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% la 1 iunie ?si de ajungerea la maturitate a unor magazine deschise anterior. Contactati de ZF, represhy;zenshy;tanshy;tii Kaufland nu au raspuns pana la inchishy;deshy;rea editiei solicitarii privind rezultatele finanshy;ciare pentru 2015. Ei au precizat insa ca redushy;cerea TVA s-a tradus intr-o creordm;tere a vanshy;zarilor pe final de an. Am observat o creordm;tere sensibila a vanshy;zashy;rilor fata de luna decembrie din anul anshy;teshy;rior. O parte importanta a creordm;terii de vanshy;zashy;re a fost generata de reducerea TVA, au spus reshy;preshy;zentantii Kaufland Romania, care au preshy;cizat ca ultima luna din an ajunge sa reprezinte 10% din vanzarile dintr-un an. Dupa redushy;ceshy;rea TVA la alimente consumul de astfel de proshy;duse a crescut cu peste 20% din iunie pana in noiembrie, potrivit datelor INS. Consumul per ansamblu a crescut in primele 11 luni din 2015 cu peste 8%. Kaufland devine primul comerciant roman care depaordm;eordm;te pragul de 2 mld. euro afaceri anuale dupa ce businessul a crescut conshy;stant, an de an, pe fondul unei expansiuni susshy;tinute ?si al unei politici de pret adaptate pietei locale. Nemtii au pariat puternic pe preturi mici in contextul in care incepand cu 2009 romanii au devenit tot mai atenti pe ce i?si cheltuie banii. Astfel, Kaufland a reu?sit sa ajunga liderul comertului romanesc dupa rezultatele din 2011, pozitie pe care ?si-a mentinut-o pana astazi. ZF a scris inca din vara lui 2014 ca nemtii de la Kaufland ?si-au stabilit obiectivul: afaceri de 2 mld. euro pana in 2018. Ei au reu?sit insa sa il atinga cu trei ani mai devreme. Cu un busishy;ness de 2 mld. euro, lantul de hipermarshy;keshy;turi controleaza singur 12% din comertul local alimentar ?si circa 22% din comertul modern. Doar cinci companii din Romania au mai atins acest prag - Dacia ?si cate doua entitati ale grupurilor Petrom ?si Rompetrol. Dintre jucatorii din comert doar Metro CashCarry s-a mai apropiat de acest nivel al businessuluiin 2007, cand grupul raporta vanzari de 1,7 mld. euro in Romania. Ulterior insa cifra de afaceri a intrat pe o panta descendenta iar nemtii au ajuns din liderul comertului ocupantul locului trei potrivit ultimelor date publice, aferente anului 2014. Kaufland a deschis anul trecut cinci hipermarketuri, ajungand la o retea de 107 magazine. Anul trecut a fost de altfel cel mai sarac in deschideri de la intrarea pe piata a nemtilor acum 11 ani, situatie ce s-a datorat unei serii de evenimente precum schimbarea managementului local ?si scandalurile de coruptie ?si arestarile de la nivelul primariilor. Au ajuns insa la maturitate magazinele deschise in anii anteriori, aordm;a ca businessul i?si va mentine trendul ascendent. Grupul german Schwarz, cel mai mare grup de retail de la nivel european dupa cifra de afaceri, care detine in portofoliu brandurile Lidl ?si Kaufland, merge spre afaceri de 3 mld. euro in Romania, potrivit estimarilor ZF. Nemtii sunt prezenti local cu ambele branduri, Kaufland fiind de altfel liderul comertului local dupa cifra de afaceri. Cele doua companii - Kaufland ?si Lidl - au obtinut anul trecut afaceri ce merg spre 3 mld. euro, in creordm;tere fata de 2014 cand s-au situat la circa 2,5 mld. euro, potrivit estimarilor ZF. Avansul vanzarilor a fost sustinut de expansiune pe de-o parte, dar ?si de revenirea consumului pe de alta. Lantul de magazine de tip discount Lidl a terminat anul cu peste 190 de magazine dupa noua deschideri. ordf;i in acest caz numarul de deschideri a fost sub estimarile initiale, de peste zece magazine noi in 2015. Afacerile Lidl au fost de circa 800 mil. euro in 2014, iar oficialii discounterului spuneau ca nu mai e mult pana la pragul de 1 mld. euro, fara a inainta insa un orizont de timp.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2