Repere

164

Ai covid, n-ai covid, trebuie să mănânci

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cu toții am constatat că actuala criză sanitară mondială cauzată de pandemia de Covid 19 a determinat modificarea în profunzime a tuturor parametrilor care țin de consumul alimentar, fie că vorbim despre obicei, orientarea sortimentală, motivații, obiceiuri de achiziție, canale de achiziție etc.

După cum știm, debutul crizei, din primăvara anului trecut, a cauzat sincope în aprovizionarea cu produse alimentare. Din fericire, în România, această sincopă nu a durat decât fix trei zile, grație unei colaborări de excepție între furnizori, retail și autorități.

Eforturile tuturor de a asigura aprovizionarea cu alimente a populației au fost încununate cu succes, iar România a trecut cu brio examenul securității alimentare, pusă într-un pasager pericol nu atât de lipsa alimentelor, cât, tot pentru o scurtă perioadă de timp, de îngreunarea circulației mărfurilor. Dar, și aici, toți cei implicați au acționat eficient, eliminând orice pericol de blocare.

Tot criza sanitară a evidențiat capacitatea producătorilor de alimente din România, de a furniza marfă către retail, mare sau mic, fără să facă nici cel mai mic rabat de la calitate, existând alimente pentru toate buzunarele.

Iar, prin aceasta, titlul este argumentat perfect de fapte: ai covid, n-ai covid, trebuie să mănânci, iar sistemul alimentar românesc poate asigura în deplină securitate și siguranță alimentele de care oamenii au nevoie. Nu e puțin lucru, știind că țări care emit mult mai multe pretenții de avans economic au întâmpinat probleme mult mai mari decât România.

Ceea ce s-a întâmplat odată cu ziua de 15 martie 2020, când a fost instituită Starea de Urgență, cu limitările ei drastice, a mai oferit o lecție care a fost învățată imadiat de actorii din domeniu: Întregul sector alimentar românesc a ieșit mult mai întărit, ca în perioada anterioară.

Companiile și-au demostrat încă o dată responsabilitatea față de piață, dar mai mult decât atât, dificultățile perioadei le-au obligat să își eficientizeze și mai mult activitatea, prin aceasta contribuind la consolidarea securității alimentare a României. Nu e puțin lucru. Ba, mai mult decât atât, toate datele indică eliminarea pericolului unei viitoare crize alimentare în care nu credem.

Cât privește vânzările, acestea țin de politica fiecărei firme în parte. Cele care au manageri isteți, au putut profita de oportunitățile momentului, cele închistate în mentalități trecute, au suferit.

Pentru consumatori, noroc cu marele retail care are capacitatea de a pune pe rafturi produse alimentare, fie că ele sunt produse aici, fie în spațiul intracomunitar, fie importate.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2