Nawaf Salameh, preordm;edinte ?si CEO al Distileshy;riilor Alexanshy;drion, spune ca atunci cand a construit fabrica din Pleaordm;a judetul Prahova a facut infrastructura necesara pentru a dubla capacitatea de productie imediat, astfel incat sa poata exporta orice cantitate de bauturi spirtoase.Daca nu anul acesta, la anul sigur intram pe piata din SUA. De asemenea, aordm; vrea sa acoperim toata Europa, dar ?si America Latina. Deja sunt in discutii cu un importator din SUA pentru un parteneriat pe mai mult de zece ani. Exportul nostru va fi unul strategic, nu haotic a declarat Managerul General al companiei, pentru ZFCorporate. Nawaf Salameh, om de afaceri roman de origine siriana, spune ca exporturile reprezinta pana in 5% din cifra de afaceri, cele mai mari piete fiind Spania ?si Italia. De asemenea, Alexandrion lucreaza pentru crearea unui departament de export. In acest departament vor lucra cinci oameni, plus un ordm;ef de echipa. Aordm; vrea ca fiecarui om din departament sa ii fie repartizate 10-15 tari. El considera ca piata Statelor Unite nu este deloc o piata uordm;oara pentru a intra ?si ca pentru export iti trebuie un buletin, o poveste. Colateral, trebuie sa subliniem ca, in perioada crizei a crescut consumul de vodka. Dar, piata bauturilor alcoolice a cunoscut un declin, dar nu putem spune ca a inregistrat schimbari dramatice, precum alte categorii de produse. In baza experientei de peste 20 de ani de activitate, Alexandrion a gasit si alte solutii adecvate, una din ele fiind atentia constanta acordata segmentului de produse spirtoase de tip vodka ?si rezultatele obtinute in aceasta zona. Cu toate ca influenta negativa a dificultatilor economice de ansamblu a fost sporita de masurile de austeritate fiscala, in perioada 2009-2013 productia de bauturi alcoolice din Romania a inregistrat un ritm mediu anual de creordm;tere de 1,1%.Lupta pe piata de vodca este cu atat mai inverordm;unata cu cat consumul este in plin avant in Romania - studiile IWSR arata ca romanii au baut, anul trecut, 20 mil. litri de vodca, din care 10% a fost importata. Vodka se afla in topul preferintelor consumatorilor romani, cu o cota de piata de 12 %.