Vanzarile de produse sub marcile private ale marilor retele de magazine au ajuns sa reprezinte 14% din totalul pietei locale de retail, in creordm;tere cu un punct procentual fata de anul anterior, dar clientii sunt greu de loializat, anunta GfK. 40% din vanzari de de marca privata sunt realizate de discounteri ?si 30% de hipermarketuri. Pe masura ce retailerii vor deschide mai multe magazine, marcile private vor avea de caordm;tigat, a aratat la retailArena doamna Gabriela Luca, Group Account Manager la GfK. Totu?si, datele GfK arata ca 55% dintre clientii care au cumparat in acest an anumite marci private nu le vor mai cumpara ?si anul viitor. Potrivit reprezentantului GfK, pentru a-?si loializa clientii, retailerii care au marci private trebuie sa inoveze, prin adaugarea de noi categorii sau ambalaje. Ea arata insa ca sunt categorii de produse, precum lactatele, alimentele de baza ?si dulciurile, pe care marcile private ?si-au consolidat pozitia. De altfel, cote de piata peste media de 14%, care pot ajunge ?si pana la 40%, sunt detinute de produse precum uleiul, smantana, laptele, hartia igienica ?si faina, iar la polul opus, cu ponderi sub 5%, se situeaza pasta de dinti, ordm;amponul, deodorantele, detergentii ?si produsele pentru ingrijirea pielii. Toti retailerii mari din Romania, precum Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, PennyXXL, Mega Image, Cora, Profi ?si Billa, detin o gama de produse sub marca proprie, multe dintre acestea fiind fabricate in Romania. Acestea sunt cu pana la 20% mai ieftine decat cele de firma.