Repere

199

Alimentele produse în UE vor fi etichetate conform normelor de sustenabilitate

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Informațiile privind sustenabilitatea produselor alimentare în viitoarea etichetare armonizată din partea frontală a ambalajului UE se vor baza în mare măsură pe datele colectate de producători, a declarat un oficial al UE. Cu toate acestea, alte părți interesate au subliniat că elementul de mediu este doar un factor în procesul complex de etichetare.

Se așteaptă ca și Comisia Europeană să prezinte o propunere pentru un sistem de etichetare a produselor alimentare la nivelul UE la sfârșitul anului 2022. Acest cadru va lua în considerare aspectele nutriționale utile pentru a sprijini obiectivele de sănătate publică, precum și elementele durabile și sociale ale produselor alimentare.

Această nouă schemă de etichetare se numără printre inițiativele care vor viza colectarea datelor și digitalizarea treptată a lanțului de aprovizionare cu alimente, potrivit Comisiei.

„Timpul nostru este caracterizat de revoluția bazată pe date digitale”, a declarat Alexandra Nikolakopoulou, șef de unitate la DG SANTE al Comisiei, într-un eveniment recent, adăugând că executivul UE consideră ca o prioritate de top nu numai datele în sine, ci întregul inovația care vine împreună cu datele.

„De exemplu, consumatorii vor putea alege un produs cu o amprentă de carbon mai mică pe baza unei etichete, iar această etichetă trebuie să se bazeze pe date”, a explicat ea.

Deși este un domeniu important de explorat, etichetarea durabilă prezintă unele preocupări pentru Célia Nyssens, responsabil cu politici pentru ONG Biroul European de Mediu (EEB).

„Personal, nu sunt sigură că puteți reduce durabilitatea la un singur număr sau la un singur cod de culoare, deoarece nu este vorba doar despre modul în care sunt produse alimentele, ci și despre cât consumăm”, a spus ea.

Potrivit acesteia, concentrarea doar asupra amprentei climatice pe unitate de produs ar putea duce la pierderea unei imagini mai generale, trecând cu vederea faptele importante care sunt mai mult legate de comportamentul consumatorilor, dar care au totuși un impact major asupra mediului.

„Utilizarea datelor este un pas înainte, dar este doar un mijloc către un scop, nu spre final”, a adăugat Nyssens.

Comercianții cu amănuntul și producătorii de alimente din Europa sunt pionierii noilor etichete pentru a prezenta impactul alimentelor asupra mediului într-un mod simplu, cum ar fi Eco-score, care urmează în esență aspectul codului de culori francez Nutri-Score.

„Importanța a ceea ce aș numi„ etichetare cu carbon ”este că ajută consumatorii să navigheze, dar trebuie să fie bazată pe date și să fie bazată pe știință pentru a crea condiții de concurență echitabile”, a spus Peter Giørtz-Carlsen, vice-executiv președintele companiei lactate Arla Foods.

El a fost de asemenea de acord că există multe elemente de luat în considerare, altele decât doar amprenta de mediu, cum ar fi elementele nutriționale.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2