După cum notează FoodNavigator, o nouă alternativă de tofu, dezvoltată din mazăre, mai degrabă, decât din soia convențională, oferă un plus mai durabil peisajului alternativ al cărnii, potrivit fondatorului companiei Peafu, Tor Kemp.
Startul s-a dat în UK
Piața alternativă a cărnii din Marea Britanie, care a fost evaluată la 489 milioane de dolari în 2019, este de așteptat să ajungă la 727 milioane de dolari în 2025, potrivit Grand View Research.
Pe această piață, categoriile cresc în ritmuri diferite. Tofu - fabricat din lapte de soia condensat - este considerat al treilea cu cea mai rapidă creștere, în spatele seitanului și micoproteinei.
Această categorie este cea pe care start-up-ul Peafu încearcă să o perturbe. Start-up-ul din Marea Britanie a dezvoltat o alternativă la produsul pe bază de soia fabricat din mazăre galbenă cultivată local.
„Suntem noul copil din bloc”, a declarat fondatorul Tor Kemp investitorilor la recentul Summit bazat pe plante găzduit de rețeaua de start-up Bread & Jam, „oferind un plus durabil peisajului alternativ al cărnii”.
Reciclarea furajelor pentru alimente
Deși provine inițial din China, tofu convențional este, de asemenea, un element esențial al bucătăriilor indoneziene, japoneze, coreene, vietnameze, singapuriene, thailandeze și filipineze. Ca alternativă la carne, s-a infiltrat bine și cu adevărat în gătitul modern occidental.
Din punct de vedere al mediului, totuși, tofu-ul ar putea să nu fie gloanțele de argint pe care flexitarienii le-au sperat să fie. În cea mai mare parte, tofu este produs din soia cultivată în străinătate.
Producția globală de soia este estimată la aproape 250 de milioane de tone pe an, SUA, Brazilia și Argentina reprezentând aproximativ 80% din producție. Cu toate acestea, doar 2% din piața mondială de soia aderă la standardele de defrișare și conversie zero, așa cum este stipulat de organismul de certificare Masă rotundă pe soia responsabilă (RTRS).
Peafu adoptă o abordare mai locală a producției de tofu. Start-up-ul spune că „oferă o alternativă la tofu pe bază de soia, care depinde de soia importată. În centrul orașului Peafu se află etosul de a face parte dintr-un sistem alimentar durabil, local ”.
Secretul inovației lui Peafu este mazărea umilă. „Peafu este simplu: este tofu obținut din mazăre [galbene]”, a explicat Kemp, un ecolog în pădurea tropicală prin instruire. „Dar nu orice mazăre: mazăre extrem de hrănitoare, cultivate local, de calitate alimentară, care altfel ajung să fie hrană pentru animale”.
Aceste mazăre sunt cultivate „în toată Marea Britanie”, a continuat fondatorul, dar până acum nu au găsit încă o piață de consum.
Potențial de creștere ridicat pentru produsul „durabil” și „sănătos”
Dintr-un alt unghi de durabilitate, mazărea britanică oferă beneficii locale. Conform start-up-ului, nodulii rădăcinii de mazăre fixează azotul atmosferic. „Ca„ amelioratori ai solului ”, aceștia sunt un supliment valoros la rotația culturilor și reduc necesitatea îngrășămintelor sintetice în fermele din Marea Britanie.”
Peafu oferă, de asemenea, câștiguri nutriționale, ca sursă de proteine pe bază de plante, vitamine și minerale, inclusiv vitamine B, fosfor și fitonutrienți.
Și din perspectiva aromelor, Peafu - care este conceput pentru a fi un „produs flexibil de gătit” - va fi „foarte gustos”, a spus fondatorul. Prima linie va include un Peafu natural, afumat și cu valoare adăugată, a dezvăluit ea.
Kemp prezice un potențial de creștere ridicat pentru oferta pe bază de mazăre. „Am făcut cercetările noastre, înțelegem lanțul de aprovizionare, piața și oportunitatea”, a spus ea investitorilor.
„Inovația într-o piață în prezent dominată de soia, bazată pe plante, se va traduce într-un potențial de creștere ridicat pentru Peafu. Și vom atinge această creștere, rămânând în același timp etosului nostru - oferind astfel opțiuni sănătoase și durabile.
„Vom continua să creștem pe măsură ce alte opțiuni pe bază de plante mai puțin sănătoase - care au un conținut ridicat de sare și un conținut ridicat de grăsimi - încep să-și piardă favoarea.”
Deci, cine este piața țintă?
Cu tofu a treia cea mai rapidă categorie de pe piața alternativă a cărnii și Peafu care oferă o alternativă la această categorie, este corect să ne întrebăm: cine este publicul țintă al Peafu? Flexitarieni sau fani tofu?
Este un „produs inclusiv”, a spus fondatorul Peafu, care își propune să ajungă atât la vegani, cât și la flexitarieni. Potrivit cercetărilor realizate de companie în domeniul consumatorilor, care au chestionat consumatorii vegani, vegetarieni și flexitari, 99% dintre respondenți au spus că sunt „foarte dornici” să încerce produsul.
„Am făcut cercetări de piață și înțelegem cu adevărat ce își dorește consumatorul”, a explicat fondatorul. „Acest lucru ne-a permis să creăm un design detaliat al produsului și am asigurat investiția inițială pentru a lua Peafu în următorii pași ai călătoriei - pentru a rafina și transforma în producție pe scară largă.”
În ceea ce privește comercializarea, Peafu va fi vândut prin intermediul comerțului cu amănuntul și al serviciilor alimentare. Start-up-ul își propune să strângă 150.000 de lire sterline în prima sa rundă de investiții pentru a asigura lansarea în 2022.
Această investiție va ajuta, de asemenea, Peafu să-și finalizeze rețeta produsului, să dezvolte marca și să își construiască profilul înainte de lansare. "Viziunea noastră este de a genera vânzări de 5 milioane de lire sterline până în anul patru", a adăugat Kemp.