TehnologiiȘtiri

268

Ambalarea vinului în ”Bag in Box” contribuie masiv la diminuarea emisiilor de carbon

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Având în vedere că 40% din toate emisiile din producția de vin provin din fabricarea și transportul sticlei, compania When in Rome regândește ambalajele convenționale. FoodNavigator analizează ce a funcționat și ce nu a funcționat.

Un mare poluator

La nivel global, se estimează că industria vinului are o amprentă de carbon de 1,6 milioane de tone echivalent CO2.

Deși nu este considerată o contribuție majoră la creșterea emisiilor de CO2 – pentru anumite contexte, aviația civilă este responsabilă pentru 22 de milioane de tone echivalent CO2 – aceasta rămâne o sursă semnificativă.

O mare parte din amprenta industriei provine din ambalaje. În vin, 39% din toate emisiile provin din fabricarea și transportul sticlei. Prin urmare, reimaginarea ambalajelor din sticlă sună ca o victorie ușoară pentru mărcile de vin și producătorii de a-și reduce amprenta de carbon.

Start-up-ul britanic When in Rome, care importă vin de artizanat italian pentru consumatorii britanici, vede potențialul. Prin încercare și eroare, marca challenger a investigat ce vor și ce nu doresc consumatorii în ambalajele inovatoare.

Bag-in-box produce o reducere „masivă” a emisiilor de carbon

Când în Roma a evitat sticlele de sticlă de la început. „Misiunea noastră este de a eradica [sticlele de sticlă] din industria vinului”, a declarat Rob Malin, CEO al When in Rome, delegaților la recentul Summit al viitorului găzduit de rețeaua start-up Bread & Jam.

Drept urmare, cea mai mare parte a vinului When in Rome este vândut consumatorilor din Marea Britanie într-un format bag-in-box de 2,25 L. Ambalajul (excluzând robinetul) este 100% reciclabil și produce de 10 ori mai puține emisii de carbon decât sticla medie de vin.

Start-up-ul își transportă toate produsele din Italia în Marea Britanie cu trenul pentru a reduce milele aeriene și emisiile asociate.

Printr-un parteneriat cu Carbon Cloud, When in Rome adaugă acum etichete de carbon produselor sale. O analiză a vinului Sauvignon Bianco, care include o evaluare a ciclului de viață (LCA) sau vinul, dezvăluie că formatul de 2,25 L are o amprentă climatică de 0,69 kg CO2e/kg.

Acest scor este o reducere „masivă” de 41% a producției de carbon în comparație cu același vin ambalat într-o sticlă de sticlă de unică folosință, potrivit start-up-ului, care este responsabil pentru 1,18 kg CO2e/kg.

Provocări cu care se confruntă ambalajele alternative pentru vin

O provocare cu care se confruntă start-up-ul este cererea redusă de vin rose în format bag-in-box. „Doar aproximativ 5% din vinul nostru este trandafir”, a spus Malin delegaților, „ceea ce este complet diferit pentru alte companii de vinuri.

„Toată vara vindem o cantitate foarte mică de trandafiri și asta pentru că oamenii îl cumpără la vedere.” Malin a sugerat că consumatorii din Marea Britanie tind să opteze pentru trandafiri palizi. Aceasta înseamnă că doresc să vadă culoarea vinului înainte de a-l cumpăra, ceea ce este ceva ce nu poate oferi un format bag-in-box.

O posibilă soluție la această problemă ar fi putut fi într-o sticlă plată de plastic în format atunci când a fost adus pe piață la Roma. Fiind din plastic, culoarea vinului ar fi vizibilă pentru consumator. Ideea a fost că o sticlă plată poate fi achiziționată online și livrată prin Royal Mail prin cutia poștală.

A fost o „bucătă fabuloasă de ambalaj”, și-a amintit Malin. „Dar, ne-am chinuit cu adevărat să obținem tracțiune în vânzări cu el. A fost doar un pas prea departe în ceea ce privește percepția oamenilor despre „în ce vin ar trebui să fie vândut”. Când a fost la Roma a scos-o de pe piață.

Sticla de hârtie

După cum sugerează experimentul cu sticla de plastic, indiferent cât de mult mai ecologice ar fi un produs și ambalajul acestuia, acesta va avea un impact pozitiv doar dacă consumatorul îl acceptă.

Vinul bag-in-box este un format „foarte” popular în „multe” țări, a explicat Malin, „Reprezintă aproximativ 65% din vinul vândut în Suedia, 40% în Franța și 3% în Marea Britanie. ”

Având în vedere că 97% din vinul vândut în Regatul Unit este în sticle de sticlă, When in Rome lucrează pentru a crește categoria bag-in-box pe pământul de acasă. Între timp, compania investighează exact de ce consumatorii ar putea fi mai reticenți în a trece la alternative de ambalare mai durabile.

Un motiv ar putea fi prețul, a sugerat Malin la evenimentul Bread & Jam. Un format bag-in-box de 2,25 L conține trei sticle de vin, ceea ce îl face mai scump decât sticlele individuale de 750 ml la raft.

Pentru a concura cu industria principală a vinului, When in Rome a adăugat o sticlă de vin din hârtie la formatele existente de vin bag-in-box și conserve.

O premieră în industrie, sticla de hârtie – fabricată în proporție de 94% din hârtie reciclată – este rezultatul unei colaborări dintre When in Rome și compania britanică de ambalaje sustenabile Frugalpac.

Este în esență o pungă în formă de sticlă, a explicat Malin. Formatul a fost deja listat de retailerul online Ocado și, până acum, reacția consumatorilor a fost „complet diferită” de cea observată de sticla de plastic When in Rome.

Cum se formează sticla de hârtie în comparație cu acreditările de sustenabilitate ale produselor Bag-in-box de la When in Rome? Nu are un scor la fel de bine, a dezvăluit CEO-ul start-up-ului. „Are o amprentă de carbon mai mare și [datorită parteneriatului cu Carbon Cloud], valoarea este pe ambalaj.”

Un motiv pentru aceasta este logistica. Sticlele de hârtie sunt fabricate la unitatea Frugalpac din Ipswitch, apoi transportate în Italia, unde sunt umplute cu vin, înainte de a fi returnate în Marea Britanie pentru vânzare. Recunoscând că este un lanț de aprovizionare „suboptim”, Malin a subliniat și responsabilitatea pe care o au mărcile de a-și îmbunătăți continuu procesele.

„Odată ce ați publicat amprenta, trebuie să începeți să o reduceți în timp.” Deși poate consuma mai mult carbon decât formatul bag-in-box, noul ambalaj este semnificativ mai puțin intensiv decât alternativa clasică. Sticla de hârtie are o amprentă de carbon cu 84% mai mică decât o sticlă de sticlă de unică folosință.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2