229
Cercetările realizate de platforma de informații privind inovarea Vypr în jurul Strategiei Alimentare Naționale au arătat că 83% dintre consumatori cred că este nevoie de produse alimentare noi sau reformulate care sunt mai sănătoase, cu toate acestea, apetitul pentru așa-numitele alimente „nesănătoase” rămâne.
Cercetarea lui Vypr a mai identificat că 73% dintre cei chestionați au susținut că verifică etichetele nutriționale, în timp ce 71% sunt hotărâți să ia măsuri pentru a reduce cantitatea de grăsimi, zahăr și sare din cumpărăturile lor.
În ciuda acestui apetit, doar 15% dintre europeni sunt la curent cu legislația HFSS (cu conținut ridicat de grăsimi, sare și zahăr) – propusă inițial pentru octombrie 2022, dar amânată (nu anulată) până la un an mai târziu.
Noua cronologie
Octombrie 2022: Legile magazinelor rămân aplicabile în unele țări europene din octombrie a acestui an, interzicând produsele HFSS din zonele „de impuls”, cum ar fi casele de casă sau capete de gondolă. [Se aplică unele scutiri: magazine care au o suprafață mai mică de 185,8 m2 (2.000 de picioare pătrate); magazine alimentare de specialitate care vând un tip de produs, cum ar fi ciocolata; și întreprinderi cu mai puțin de 50 de angajați.]
Octombrie 2023: Un drept de veto asupra ofertelor de cumpărare multiplă pentru alimente și băuturi și restricțiile privind reumplerile gratuite pentru băuturi răcoritoare vor fi acum amânate cu un an.
Ianuarie 2024: Restricțiile planificate pentru interzicerea reclamelor HFSS la televizor înainte de ora 21:00 și a reclamelor plătite online au fost, de asemenea, respinse și vor intra în vigoare în ianuarie 2024.
Mentalitatea consumatorului
Cercetarea Vypr a constatat că 89% au spus că vor cumpăra în continuare mâncărurile pe care și le-au dorit, în ciuda restricțiilor.
Desfășurată la începutul acestui an în rândul unui eșantion de 5.000 de membri ai grupului reprezentativ național Vypr de 65.000 de consumatori, cercetarea a confirmat, de asemenea, că accesibilitatea este o barieră mai mare decât gustul atunci când vine vorba de a face alegeri sănătoase.
De fapt, întrebat ce i-ar putea împiedica să cumpere produse alimentare mai sănătoase, 44% au citat prețul și faptul că alimentele mai sănătoase sunt de obicei mai scumpe. În comparație, doar 17% au spus că nu au un gust la fel de bun.
Ben Davies, fondatorul Vypr și fostul cumpărător și manager de cumpărare la Sainsbury’s and the Co-op, a spus, oricât de confuz ar fi, legislația în schimbare aduce cu ea o oportunitate enormă pentru proprietarii de mărci.
„Oricât de confuze ar putea părea deciziile politice recente, apare o imagine clară – inovația va fi forța motrice a succesului într-un mediu în continuă schimbare”, a spus Davies.
„Scrierile sunt pe perete pentru retaileri și producători. Excluderea guvernului de a propune o taxă pe sare și zahăr ca parte a Strategiei Alimentare Naționale le sporește oportunitatea de a profita de această zi.
„Cu o preocupare crescândă a publicului cu privire la această problemă și reputația pe termen lung a mărcii în joc, acum revine mărcilor și furnizorilor sarcina de a impulsiona lucrurile și de a nu pierde impuls - nu ar trebui să ne bazăm pe legislația guvernamentală pentru a conduce această schimbare. Este o oportunitate grozavă de a realiza următoarea fază a inovației în alimentație și băutură.” El a adăugat: „Există atât de multe variabile diferite când te uiți la materii prime și ingrediente.
Zahărul are 2.000 de ani, așa că de ce încă facem produse din zahăr? Există o mulțime de moduri interesante de a obține dulceață și textura în produse. Reformularea inovației într-un mod științific este singurul mod în care industria și sănătatea publică vor câștiga pe termen lung.”
Vypr testează 1000 de produse cu consumatorii pentru a dezvolta instrumente și tehnici eficiente, bazate pe date și știința comportamentală, care oferă informații orientate către consumatori pentru a îmbunătăți intenția de cumpărare și pentru a accelera performanța produsului.