Directorul general al Auchan Romania, Frederic Bellon, considera ca echilibrarea comertului online pentru marii retaileri este extrem de dificila, motiv pentru care compania pe care o conduce nu este inca pregatita sa faca un pas in aceasta directie. Concurentii noordm;tri au inceput sa creeze sisteme de comert online ?si consider ca e liber sa raspunda nevoii clientilor, dar este un model de afaceri extrem de dificil de echilibrat. Nu putem pleca pe un drum fara sa ordm;tim unde ajungem. Nu cunosc niciun model, in afara de cel din Romania, prin care sa se poata echilibra comertul online. Lucram de mult la acest model, dar nu suntem pregatiti inca. Nu avem inca un model caordm;tigator ?si care sa reziste in timp, a declarat Frederic Bellon, directorul general al Auchan Romania, pentru Capital. Declaratiile acestuia vin in contextul in care principalii concurenti ai retailerului, Romania Hypermarche operatorul lanturilor Cora ?si Carrefour, ?si-au lansat diferite variante de comert online in 2013. Serviciul coradrive, gazduit de magazinul cora Lujerului din Bucureordm;ti, a inregistrat in primul an de functionare vanzari de circa 453.000 de euro ?si retailerul intentioneaza sa i?si extinda modelul in alte oraordm;e din tara, precum Constanta ?si Bacau. Lansat in decembrie 2013, coradrive.ro a avut in ultimul an, in medie, cate 25 de comenzi pe zi ?si o valoare a coordm;ului mediu de cumparaturi intre 200 ?si 250 de lei. De cealalta parte, in aprilie 2013, Carrefour Romania a deschis platforma carrefour-online.ro, prin care se livreaza produse in Bucureordm;ti ?si localitatile limitrofe. Comanda minima pentru livrarea la domiciliu este de 150 de lei, iar taxa de transport este de 15 lei indiferent de adresa de livrare. Mai recent, ?si Mega Image a incheiat un parteneriat cu retailerul online eMag pentru livrari la domiciliu, iar comenzile sunt de ordinul sutelor, potrivit reprezentantilor eMag