După cum informează RetailDetail, vânzarea de bere lager a scăzut de ani de zile. Marii fabrici de bere precum AB InBev încearcă să schimbe valul prin promoții și campanii publicitare. Dar ei duc o bătălie pierdută, potrivit somelierului de bere Sofie Vanrafelghem. "Poate face berea noastră doar mai gustoasă."
Beri de speciale
Potrivit lui Nicolas Degryse de la fabrica de bere Omer Vander Ghinste, piața lagerului a scăzut cu 3-4% de câțiva ani. Faptul că nu este o scufundare temporară este arătat, de exemplu, de barometrul de bere al fabricilor de bere belgiene, care măsoară în mod regulat berea preferată a belgienilor.
În 2005, puțin mai mult de jumătate dintre aceștia au preferat lager. În ultimul sondaj, care a avut loc în 2019, acest procent sa micșorat la doar 23,6%.
Popularitatea în scădere a lagerului se datorează în principal creșterii berilor de specialitate. În plus, se consumă mai puțină bere în total. Volumul în Belgia a scăzut între 1996 și 2019 de la 10,3 milioane de hectolitri la 7,03 milioane de hectolitri.
Bere gratis
Roel Dekelver din Delhaize este de acord cu tendințele raportate în ziarul belgian Het Nieuwsblad. „Doar uitându-ne la culoarul nostru de bere, îl veți observa.
Obișnuiam să oferim mai mult spațiu pentru beri. Cu toate acestea, în zilele noastre, berile regionale și de specialitate câștigă literalmente teritoriu. cent, lager stagnează. "
Mari producători de bere precum AB InBev și Alken-Maes încearcă să ofere vânzărilor de lager un nou impuls prin campanii publicitare și promoții. Acest lucru se reflectă, de exemplu, într-o creștere a promoțiilor „cumpără unul primește unul gratuit” în supermarketuri.
„Când trebuie să începi să dai lucrurile gratuit, asta înseamnă ceva”, spune sommelierul de bere Sofie Vanrafelghem, care este convinsă că producătorii de bere duc o bătălie pierdută. Promoțiile alimentează, de asemenea, preconcepția că lagerul este o băutură ieftină.
Plăcerea este pe primul loc
Pentru iubitorii de bere înșiși, Vanrafelghem face o imagine pozitivă împreună cu povestea. "Brăutarii au văzut mult timp lagerul ca pe o bere care era în principal pentru băuturi abundente." Potrivit ei, o schimbare de mentalitate se întâmplă încet, dar sigur.
Degustarea și savurarea berii iese în evidență. „De aceea, acum vedeți o mulțime de noi beri de bun gust care apar cu un procent mai mic de alcool.” Somelierul de bere crede că mai mulți producători de bere au făcut deja trecerea.
Palm, de exemplu, își face un nume cu Estaminet, care este un lager de calitate gustoasă." Doar analizând cu atenție ce ar putea face mai bine, pot face din nou lagerul mai atrăgătoare, concluzionează Vanrafelghem.