Repere

746

Berile premium aduc profit mai mare la volume mai mici

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Gigantul belgian de bere AB InBev și-a văzut scăderea volumelor de vânzări în această vară, deoarece un boicot de dreapta i-a costat pe Bud Light statutul de lider de piață în Statele Unite. Salvarea a venit din berile premium, notează RetailDetail.

Boicot scump

În ciuda scăderii volumelor cu 3,4%, AB InBev și-a văzut veniturile crescând cu 5% și profitul cu 4,1% și în ultimul trimestru.

Cel mai mare grup de bere din lume a vândut 151,9 milioane de hectolitri de bere, reprezentând venituri de 15,6 miliarde de dolari (14,5 miliarde de euro).

EBITDA, excluzând efectele valutare, a crescut cu 4,1%, deși în termeni absoluti s-a înregistrat o creștere de doar 2%, până la 5,43 miliarde de dolari (cinci miliarde de euro).

Creșterea veniturilor a avut cauze majore: creșterea prețurilor și o concentrare sporită pe berile premium.

Gigantul berii s-a trezit ca o țintă a Americii de dreapta la începutul acestui an, când marca principală de bere Bud Light a lansat o campanie cu influențatorul transgender Dylan Mulvaney.

Încercarea de a face apel la generația TikTok a fost un eșec abisal, deoarece americanii conservatori de extremă-dreapta au continuat un boicot.

Ca lupte în cușcă

Volumele din America de Nord (reprezentând un sfert) au scăzut deja cu 14 % în al doilea trimestru, iar acum au scăzut cu încă 17 %.

Rivalul Modelo Especial a preluat chiar acum conducerea pieței. În încercarea de a recâștiga apelul din partea Americii Trumpiste, AB InBev sponsorizează acum lupte în cușcă, în care fostului președinte îi place și să se arate.

Pentru întregul exercițiu financiar, gigantul berii mizează pe o creștere a EBITDA cuprinsă între 4 și 8%, după o creștere de 7,3% în primele nouă luni ale anului, ceea ce înseamnă că ultimul trimestru nu promite a fi un zburător pentru grupul.

AB InBev se reorganizează, eliminând 400 din cele 18.000 de locuri de muncă din SUA

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2