176
Sa ne dregem serios glasul si sa adoptam inconstient topica din Teoria Conspiratiei: probabil ca experimentele duse de industria militara nu pot fi ajunse din urma decat de cele perfectionate in laboratoarele de marketing. Si, uite asa, stirile din publicitate sunt anuntate de site-urile de stiinta. Ultima dintre ele: billboarduri care citesc emotiile trecatorilor.Dar decat sa facem razboi, mai bine ne lasam manipulati, arrr, scuze, sedusi de publicitate. MC Saatchitesteaza panouri de ultima generatie tehnologica, in parteneriat cuClear ChannelandPosterscope. Acestea ascund camere Microsoft Kinect care citesc emotiile oamenilor din jur si pot reactiona in functie de expresia lor faciala, informeaza Iqads. Panourilede test prezinta un brand de cafea inventata, Bahio, si au aparut deja in Londra, pe 2 strazi. In functie de fericirea, tristetea sau neutralitatea afisata de persoanele care trec pe langa ele, billboardurile isi adapteaza tema schimband culori, imagini, fonturi si pattern-uri. Pe fundalulingrijorarilor lui Hawkingin legatura cu robotii ucigasi,The Guardianse intreaba deja: Inteligenta artificiala, noua etapa in publicitate? Andrew McStayscrie intr-un articol preluat deIflscience: Cand istoricii viitorului vor privi in urma, vor vedea 2015 ca un an de cotitura pentru istoria publicitatii. Cum sa interpretam asta? Ar trebui sa ne dea fiori? Da si nu, spune acesta, vorbind despre media empatica si felul in care aceasta incearca sa se apropie de audienta. Creatorii acestor panouri spun ca nu arhiveaza informatiile citite si nu ar trebui sa fie mai ciudate ca telefoanele sau tabletele care ne urmaresc obiceiurile online. De altfel, Google reuseste de ani buni sa faca acelasi lucru prin AdSense: reclame in functie de istoricul utilizatorului. IarGoogles Deepmindpromite o chestie si mai invaziva: tehnici de invatare a masinilor combinate cu sisteme neurostiintifice pentru a crea algoritmi puternici de invatare. Acum 100 de ani,Daniel StarchsiClaude Hopkinsvedeau in viitor o publicitate bazata pe stiinta. Bunicii advertisingului ar fi foarte multumiti de urmasii lor, noteaza McStay.