163
Dupa ordm;ase ani in care a lucrat la compania de consultanta imobiliara Colliers International, Marius ordf;tefanescu a pus bazele unei companii in domeniul reciclarii ?si colectarii deordm;eurilor, impreuna cu doi prieteni. Astazi, dupa doi ani de activitate, actionarul Green Environment spune ca firma este lider pe piata colectarii de ulei alimentar uzat ?si lucreaza cu cele mai mari lanturi de restaurante fast-food din Romania.Ne-am gandit sa incepem o afacere in acest domeniu pornind de la ideea ca resursele nu sunt, in general, inepuizabile. Am luat-o pas cu pas ?si am inceput sa structuram afacerea, fara sa avem nicio experienta in acest domeniu, a spus ordf;tefanescu in emisiunea ZF Live, de joi, 27 februarie.Investitia initiala in Green Environment s-a ridicat la 30.000 de euro, fiecare din cei trei parteneri contribuind cu cate 10.000 de euro. Compania a exportat, in medie, 100 de tone de ulei alimentar uzat pe luna in 2013 ?si 400 de tone de hartie ?si carton, in Austria, Germania ?si alte tari din Europa. Nemtii platesc cel mai bine, dar din punctul de vedere al costurilor logistice, preferam sa vindem uleiul mai aproape. Pentru uleiul uzat colectat de la restaurante, ordf;tefanescu plateordm;te in jur de 1-2 lei pe litru. In tarile dezvoltate, de regula, nu se plateordm;te uleiul uzat -n.red. . In mod normal, Agentia Nationala de Mediu ar trebui sa ne ajute sa luam acest deordm;eu gratis, a mai spus antreshy;prenorul. El refuza sa precizeze numele partenerilor, insa spune ca lucreaza cu cele mai mari trei lanturi de restaurante de tip fast-food din Romania. Potrivit estishy;mashy;rilor ZF, ocupantii poshy;diushy;mului in aceasta indusshy;trie sunt lanturile internashy;tioshy;nale McDonalds, KFC?si Pizza Hut. Mai multe, pe www.zf.ro