Un număr de mărci majore de bunuri de larg consum figurează în cea mai recentă ediție a raportului Interbrand Best Global Brands, citat de European Supermarket Magazine, care în acest an este în frunte cu Apple, cu o valoare a mărcii de 502,7 miliarde de dolari.
Cel mai performant brand de FMCG este Coca-Cola, care se situează pe locul opt, cu o valoare a mărcii de 58 de miliarde de dolari (o creștere de 1% față de an).
Rivalul Pepsi ocupă locul 35 (valoarea mărcii de 19,77 miliarde de dolari, în creștere cu 1%), Nescafé ocupă locul 52 (14,82 miliarde de dolari, în scădere cu 2%).
Pampers ocupa locul 55 (13,77 miliarde de dolari, fără schimbare), iar băutura energetică Red Bull ocupă locul 60 (12,97 miliarde de dolari, cu 12%).
Budweiser este cea mai performantă marcă de alcool de pe listă, cu o valoare a mărcii de 12,98 miliarde de dolari, în scădere cu 16% față de anul trecut.
Alte nume care apar sunt L'Oréal, Nestlé, Colgate, Danone, Kellogg's, Corona, Jack Daniel's, Hennessy și Heineken.
Potrivit Interbrand, care întocmește anual lista celor mai valoroase 100 de mărci din lume, valoarea cumulată a mărcilor din listă a crescut cu 5,7% în acest an, față de o creștere de 16% în 2022, un indiciu al încetinirea generală a economiei globale.