136
Directorii executivi ai producției de alimente și băuturi sunt notoriu de competitivi, păstrându-și strategiile și tacticile aproape de piept. Dar cine se ocupă de cele mai importante companii cu alimente și băuturi și ce au făcut? Iată un clasament întocmit de FoodNavigator, pe baza criteriilor de performanță.
Departe de lumina reflectoarelor
Acești specialiști sunt persoane private, care tind să se țină departe de titluri atunci când pot ajuta. În ciuda reticenței lor de a păși în lumina reflectoarelor, FoodNavigator explorează liderii directori generali din industria alimentară și a băuturilor, de la băutură la biscuiți, gustări și băuturi răcoritoare.
Este de remarcat faptul că mulți directori F&B și-au asumat rolurile în acest deceniu, posibil un indicator al majorarilor FMCG care trebuie să se schimbe în încercarea de a se adapta la peisajul în schimbare rapidă care a fost lovit de Covid-19, criza costului vieții și război.
Așadar, cine sunt șefii celor mai importante companii de produse alimentare și băuturi din lume? Iată-I mai jos:
AB InBev: Michel Doukeris
Produs principal: bere
Mărci: +630
Țări care operează în: 150. Născut în Brazilia, Michel Doukeris a fost numit director executiv AB InBev în 2021, având funcții de director de vânzări în 2016 și de șef pentru America de Nord în 2018.
După ce s-a alăturat afacerii AB InBev în 1996, lucrând în diferite roluri – și ca manager în cadrul operațiunii de distribuție directă timp de 10 ani – Doukeris a fost alături de afacere prin unele dintre cele mai mari creșteri și coborâșuri ale sale, inclusiv multe achiziții.
Acum este în scaun, iar Doukeris se concentrează pe găsirea de noi creșteri în cadrul afacerii, precum și pe digitalizare.
El a fost, de asemenea, la cârmă, când „polemica” Dylan Mulvaney a lovit afacerea, dar a spus că după aceea afacerea prezintă îmbunătățiri, cumpărătorii Bud Light decăzuți revenind la marcă.
Britvic: Simon Litherland
Produs principal: Băuturi răcoritoare
Mărci: 39
Țări care operează în: 100
După ce a deținut poziția de director executiv la Britvic timp de mai bine de un deceniu până în februarie 2013, Simon Litherland a susținut mult afacerea. Cu toate acestea, preluarea Carlsberg de 3,3 miliarde de lire sterline convenită este o dată în viață pentru majoritatea directorilor executivi.
Organismul de supraveghere al concurenței din Regatul Unit a început o investigație privind preluarea în septembrie 2024, după ce acordul a fost convenit în iulie.
Există îngrijorări pe care compania daneză de bere Carlsberg va reduce concurența pe piață dacă se va alătura cu Robinsons și proprietarul J2O.
Nu se știe cum echipa de conducere a lui Britvic ar putea – sau chiar ar fi – restricționată dacă fuziunea va primi acordul verde.
Deși aceasta poate fi prima sa fuziune majoră la conducerea unei afaceri, Litherland are o experiență semnificativă în sectorul fmcg și în sectoare mai largi, inclusiv directorul general al Diageo Marea Britanie, precum și conducerea afacerii de băuturi spirtoase din Africa de Sud, Irlanda și Europa Centrală și de Est. afaceri.
Carlsberg: Jacob Aarup-Andersen
Produs principal: bere
Mărci: +140
Țări care operează în: 65 de site-uri de producție în 40 de țări
Jacob Aarup-Anderson a fost numit CEO Carlsberg în 2023, în locul lui Cees ‘t Hart, care a demisionat la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al aceluiași an.
Danezul a fost CEO al companiei de management al facilităților ISS A/S din 2020, unde a oferit o strategie financiară și de dezvoltare cu un accent pe tehnologie și digital.
Aarup-Anderson a preluat funcția în septembrie 2023 și a cumpărat 1,6 milioane de dolari din acțiuni ale companiei în același timp.
În 2024, afacerea a anunțat o schimbare în atenție, deoarece consumatorii s-au orientat tot mai mult spre mărci mai ieftine și în cantități reduse.
Aceasta a urmat scăderea volumului vânzărilor de bere în timpul celui de-al treilea trimestru al anului, în urma unei serii de scăderi în diferite părți ale sectorului berii față de trimestrele precedente.
Coca-Cola Europacific Partners: Damian Gammell
Produs principal: Băuturi răcoritoare și alcoolice
Mărci: +17 soft +2 alcoolice
Țări care operează în: 31
Sub conducerea lui Damian Gammell, Coca-Cola Europacific Partners a evoluat într-un gigant cu accent pe mai multe țări, segmente de băuturi și de piață.
El a transformat afacerea în cafea și alcool, odată cu lansarea lui Absolut Sprite și a lui Jack Daniel’s Coca-Cola.
Gammell este specializat în managementul riscurilor, dezvoltarea și execuția strategiei, pe care le folosește pentru a conduce afacerea înainte, cu accent pe clienți.
O nouă strategie de stabilire a prețurilor într-o perioadă dificilă a costului vieții a contribuit la creșterea vânzărilor pe jumătatea anului 2024 ale îmbuteliatorului la niveluri sănătoase, cu vânzări de 9,82 miliarde EUR (+9,5%).
Danone: Antoine de Saint-Affrique
Produs principal: FMCG mixt
Mărci: +19
Țări care operează în: 120
Antoine de Saint-Affrique a ocupat mai multe poziții de conducere în sectorul alimentar și băuturi de-a lungul carierei sale, inclusiv CEO al Barry Callebaut, președinte al comitetului executiv al grupului Unilever și vicepreședinte executiv al categoriei de piele a Unilever.
El a preluat mantaua de CEO Danone în septembrie 2021, iar apoi a devenit membru al consiliului de administrație în aprilie următor.
În timpul mandatului său, Saint-Affrique a condus strategia de creștere neclintită a afacerii în China, în care compania își desfășoară activitatea din 1987.
În vest, afacerea a lansat o strategie de investiții pentru creșterea cotei de piață, care ar urma să stimuleze creșterea volumului și îmbunătățirea. marginile ved.
Strategia își propune să realizeze ambiția pe termen lung a afacerii de a obține un flux de numerar liber de 3 miliarde de euro, determinat de vânzări în valoare și în volum.
Diageo: Debra Crew
Produs principal: băuturi spirtoase
Mărci: +200
Țări care operează în: +180
Cu o listă de posturi de invidiat de roluri în cadrul unora dintre cele mai mari afaceri din lume în domeniul alimentației și al băuturilor – de la Nestlé la Mondelēz International, Pepsico și Kraft Foods, CEO-ul Diageo, Debra Crew, are o mulțime de referințe de la care să extragă.
Ea a fost numită în acest rol pe 8 iunie 2023, înainte de termen, când CEO-ul în funcție, Sir Ivan Menezes, a murit pe neașteptate după o scurtă boală.
Cariera ei la Diageo a cuprins, de asemenea, multe poziții, inclusiv director de operațiuni, președinte pentru America de Nord și aprovizionare globală, președinte pentru America de Nord și director non-executiv pentru Diageo plc.
În timpul primului său an de conducere a afacerii, grupul a lovit ape tulburi, deoarece acțiunile sale au suferit cea mai proastă lovitură din ultimii șapte ani, lăsând-o pe Crew „luptând pentru slujba ei”, potrivit unor analiști de la acea vreme.
Ferrero: Lapo Civiletti
Produs principal: Cofetarie
Mărci: +35
Țări care operează în: 170
Ferrero rămâne o companie privată când vine vorba de oamenii săi, în schimb afacerea preferă să-și promoveze strategiile de mediu și sociale.
CEO-ul Lapo Civiletti rămâne, de asemenea, discret, ajungând în prima pagină a titlurilor de foarte puține ori, de când a devenit primul membru al familiei non-Ferrero care a condus afacerea la numirea sa în 2017.
El a preluat cârma la 1 septembrie, după ce a servit afacerea ca șef al operațiunilor din Europa Centrală și de Est, unde a fost un lider intern apreciat și „înalt clasat”.
Ferrero a achiziționat multe afaceri în ultimii ani, inclusiv companiile de biscuiți ale lui Fox și Burton din Marea Britanie, formând companiile Fox’s Burton’s.
Fox Burton: Simon Browne
Produs principal: biscuiti
Mărci: +16
Țări care operează în: +50
Operând sub un singur nume, dar păstrându-și propriile personalități, Companiile Fox’s Burton’s este condusă de CEO Simon Browne.
Browne a ocupat diverse roluri în sectoarele FMCG și al bunurilor de larg consum, inclusiv director de lanț de aprovizionare la Kraft Foods și director de operațiuni la Burton’s Biscuit’s Company.
Fiecare companie a fost achiziționată de Ferrero, dar în momente diferite, înainte de a fi combinată în FBC, deși operează sub o „companie asociată cu Ferrero”.
Sub conducerea lui Browne, FBC a revenit la profitabilitatea de bază în 2024 prin creșterea cotei de piață din Regatul Unit, crescând vânzările cu 22,7%.
O serie de investiții și pariuri mari au fost făcute în cadrul mărcilor de nume FBC, inclusiv NPD.
Heineken: Dolf van den Brink
Produs principal: bere și cidru
Mărci: +300
Țări care operează în: 70
Preluând mantaua de CEO al Heineken în 2020, Dolf van den Brink a fost renumit în această funcție în 2024.
Șeful de bere s-a alăturat afacerii în 1998 în programul de stagiari în management, lucrând în diferite roluri de marketing și comerț în următorii șapte ani.
A devenit director comercial al Bralima RDC în 2005 și director general al Heineken SUA în 2009, înainte de a fi numit director general al Heineken Mexico în 2015. Trei ani mai târziu a fost numit președinte pentru Asia Pacific.
Kraft Heinz: Carlos Abrams-Rivera
Produs principal: FMCG mixt
Mărci: +200
Țări care operează în: 200
Având un pedigree de roluri în cadrul companiilor majore de FMCG, inclusiv Campbell Snacks, Pepperidge și Mondelēz International, Carlos Abrams-Rivera s-a alăturat Kraft Heinz în 2020 ca președinte al zonei SUA. A deținut câteva roluri în afacere înainte de a fi numit CEO în decembrie 2023.
Echipa executivă a companiei menține un profil scăzut, Abrams-Rivera abonându-se la aceeași filozofie și făcând puține titluri.
În anul 2024, Abrams-Rivera a condus compania prin acuzații de plumb în brandul său principal de gustări Lunchables, cu promisiuni că va inova fără probleme.
Mars: Poul Weihrauch
Produs principal: FMCG mixt și servicii veterinare
Mărci: +50
Țări care operează în: 80
Numit CEO al Mars în 2022, Poul Weihrauch a fost cu afacerea de mult mai mult timp. S-a alăturat lui Mars în 2000 ca lider de brand european pentru Snickers și a condus Mars Wrigley Europe ca parte a echipei globale de conducere Wrigley în 2008.
În urma acesteia, el și-a asigurat rolul de președinte pentru alimente și vânzări multiple și s-a alăturat consiliului executiv în 2011.
Trei ani mai târziu, a fost numit președinte al Global Mars Petcare, înainte de a deveni CEO și birou pentru președintele Mars în 2022.
El are un accent deosebit pe durabilitate și pe scopul fuzionarii în cadrul unei strategii de creștere și performanță.
Mondelēz International: Dirk Van de Put
Produs principal: Cofetarie
Mărci: +40
Țări care operează în: +150
Deținător al unor mărci emblematice, inclusiv Cadbury Dairy Milk, Milka și Oreo, Mondelēz International este un producător de cofetărie la nivel mondial.
CEO-ul Dirk Van de Put s-a alăturat afacerii de la McCain Foods Ltd în 2017 în calitate de CEO, dar a ocupat poziții de conducere în industria farmaceutică, Danone, Mattel și The Coca-Cola Company.
În 2024, pe un fundal dificil care a văzut unele dintre afacerile concurenții se luptă sau pierd, Dirk Van de Put a crescut veniturile și profiturile Mondelēz International atât din punct de vedere al volumului, cât și al valorii.
Compania a avut o perspectivă pozitivă pentru cea mai mare parte a anului 2024 și a fost într-o tendință de achiziție prin filiala SnackFuture Ventures pentru a-și extinde aria în brutărie și patiserie, pe care echipa de conducere consideră că afacerea are „dreptul să le dețină”.
Nestlé: Laurent Freixe
Produs principal: FMCG mixt și ingrediente
Mărci: +2.000
Țări care operează în: 188
Cu cel mai mare portofoliu de mărci de pe lista CEO, Laurent Freixe, care a ajuns la putere la 1 septembrie 2024, este însărcinat cu conducerea unei afaceri globale cu peste 270.000 de angajați în 188 de țări.
În timp ce numirea sa pe primul loc a avut loc în 2024, s-a alăturat afacerii în 1986, unde s-a dezvoltat în cadrul funcțiilor de marketing și vânzări.
După trei ani, a devenit șeful diviziei de nutriție a Nestlé din Franța și a fost numit CEO al Nestlé Ungaria în 2003, înainte de a conduce în regiunea iberică patru ani mai târziu.
În 2022, sub restructurarea geografică a Nestlé, a fost numit vicepreședinte executiv și CEO pentru America Latină. Freixe a intrat în acest rol după plecarea surpriză a fostului CEO Mark Schneider în august 2024.
PepsiCo: Ramon Laguarta
Produs principal: Băuturi, gustări și FMCG mixte
Mărci: +500
Țări care operează în: +190
Președinte al consiliului de administrație și CEO, Ramon Laguarta a intrat în funcție în octombrie 2018.
Sub conducerea sa, afacerea a generat venituri semnificative, inclusiv peste 91 de miliarde de dolari în 2023.
Cu toate acestea, cererea a scăzut în anul următor, deoarece cumpărătorii atenți la preț s-au îndepărtat de anumite mărci.
Deși, la fel ca multe alte companii globale de FMCG, Laguarta are un ochi ferm pe piața indiană, care este în creștere și urmează să înregistreze o creștere suplimentară în următorii ani.
Pladis: Salman Amin
Produs principal: Prajituri si biscuiti
Mărci: +60
Țări care operează în: +150
Pladis a evidențiat o restructurare majoră a afacerilor globale, care va intra în vigoare la 1 ianuarie 2025, care a împărțit regiunile sale în Turcia și Asia Centrală, Europa și piețele emergente și Nigeria, Africa Subsahariană și Australia și Noua Zeelandă.
O serie de directori generali, care raportează directorului general din 2019, Salman Amin, vor conduce regiunile.
Amin a deținut roluri în SC Johnson, PepsiCo și Procter & Gamble înainte de a conduce compania de biscuiți, care deține mărci precum McVitie’s, Ulker, Jacob’s și Carr’s. CEO-ul a fost director de operațiuni, precum și director de marketing.
La Padis, el este responsabil pentru peste 16.000 de angajați la nivel global și are ochii pe o strategie de creștere care are ca scop creșterea marjelor, un accent mare pentru afacere.
Unilever: Hein Schumacher
Produs principal: FMCG mixt
Mărci: +400 în produsele alimentare și frumusețe
Țări care operează în: +190
Hein Schumacher a fost numit CEO Unilever în iulie 2023 și deține responsabilitatea unei afaceri care deservește zilnic peste 3,4 miliarde de oameni.
El a deținut funcții la Friesland Campina ca director financiar, a petrecut un deceniu cu Heinz în roluri, inclusiv ofițer de strategie și președinte și CEO al Chinei.
S-a alăturat Unilever în octombrie 2022 ca director neexecutiv, înainte de numirea sa în frunte.
De când a ocupat primul loc, Schumacher a lansat planuri de a separa afacerea cu înghețată de casa principală Unilever și a stabilit o strategie pentru a conduce și a investi în cele mai mari și mai cunoscute mărci ale companiei pentru a-și conduce succesul.
Aceasta a inclus o serie de pariuri NPD mai mari, care ar genera venituri de milioane de euro pentru afacere în următorii ani. (Foto: Freepik)