Înainte de Conferința COP26 de la Glasgow, CEO-ul Carlsberg Group, Cees ‘t Hart, a cerut factorilor de decizie să implementeze angajamente, politici și acțiuni îndrăznețe pentru a atinge obiectivele net zero.
În acest sens, Cees ‘t Hart se alătură altor lideri de afaceri în Alianța liderilor CEO Climate, reprezentând 7 trilioane de dolari în capitalizare de piață, inclusiv IKEA, Microsoft și PepsiCo.
El a comentat: „Putem să ne atingem obiectivele ambițioase și să ajungem la zero carbon doar lucrând cu alții – furnizori, clienți, consumatori și, în mod critic, guvernele și factorii de decizie politică.
„COP26 este cea mai bună șansă a noastră de a conveni asupra pașilor necesari pentru a aborda schimbările climatice. Și la Carlsberg, suntem pregătiți să lucrăm cu guvernele pentru a accelera tranziția către o economie cu emisii scăzute de carbon, mergând împreună către zero.”
Emisiile de carbon
Carlsberg Group și-a stabilit obiective ambițioase pentru a elimina emisiile de carbon din fabricile sale de bere și pentru a reduce emisiile de-a lungul întregului lanț valoric.
Din 2015, a redus emisiile de carbon de la fabricarea berii cu 39%, iar amprenta de bere în mână cu 7% între 2015 și 2019, sau echivalentul cu scoaterea a 200.000 de mașini de pe drum.
Compania consideră că sunt necesare parteneriate public-privat și acțiuni decisive din partea guvernelor pentru a accelera tranziția către zero.
Accelerați reducerea emisiilor
Directorii executivi din alianță cer trei măsuri specifice pentru a ajuta companiile să accelereze reducerea emisiilor, să intensifice inovațiile și să obțină o lume cu zero net până în 2050.
Prima dintre acestea este eliminarea subvențiilor pentru combustibilii fosili, reducerea tarifelor la bunurile ecologice, dezvoltarea unor mecanisme bazate pe piață, semnificative și larg acceptate de tarifare a carbonului și luarea de măsuri adecvate pentru a asigura o tranziție justă. Alte inițiative includ sprijinirea și stimularea primilor mutatori și investițiile în adaptarea la climă.
Producătorul de bere danez și-a majorat estimările privind profitul pentru întregul an după ce a raportat venituri pentru trimestrul al treilea ușor peste așteptări, ajutat de o redresare a vânzărilor de bere în Europa și China.