Știri

196

Carlsberg se așteaptă ca profitul să scadă în acest an

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Brewer Carlsberg a declarat că se așteaptă ca creșterea organică a profitului operațional să scadă sub nivelul de anul trecut, după ce firma daneză a înregistrat vânzări în trimestrul patru peste așteptări.

Astfel, profitul organic din exploatare este de așteptat să crească cu 0% până la 7% în 2022, dar în scădere, față de o creștere de 12,5% anul trecut, invocând costuri mai mari și restricții continue legate de coronavirus.

Al treilea cel mai mare producător de bere din lume a declarat că vânzările în al patrulea trimestru au ajuns la 15,2 miliarde DKK (2,04 miliarde EUR), față de 14,7 miliarde DKK (1,98 miliarde EUR) estimate de analiști într-un sondaj al companiei.

Creșterea organică a veniturilor pentru întregul an a crescut cu 10,0%, în timp ce creșterea raportată a veniturilor a crescut cu 13,8%, la 66,6 miliarde DKK (8,95 miliarde EUR).

Marca sa de bază Carlsberg a raportat o creștere organică a volumului de 5% pentru anul, în timp ce volumele Tuborg au crescut cu 17%, 1664 Blanc a crescut cu 24%, Grimbergen a scăzut cu 3% și Somersby a crescut cu 10%. Volumele din brațul său de bere artizanală și de specialitate au crescut cu 15%, în timp ce băuturile fără alcool au crescut cu 17%.

„Suntem foarte mulțumiți de performanța grupului în 2021”, a comentat CEO-ul Cees ’t Hart. „Deși afacerea noastră a fost afectată semnificativ de COVID-19, am furnizat o creștere puternică la nivel superior și de jos și un flux de numerar liber. Rezultatele noastre din 2021 sunt cu mult peste nivelurile pre-pandemie din 2019.”

’t Hart a adăugat că situația financiară a lui Carlsberg este „foarte puternică” și că consiliul de supraveghere al grupului a recomandat o creștere a dividendelor, precum și un nou program de răscumpărare de acțiuni.

„Costurile semnificativ mai mari ale inputurilor și impactul continuu al COVID-19 vor pune provocări în 2022, dar suntem bine pregătiți”, a adăugat el.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2