Piață

177

Carnea bio și clean label: percepția consumatorilor europeni

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cererea pentru carne bio și produse „clean label” crește constant în Europa, reflectând o schimbare de mentalitate în rândul consumatorilor preocupați de sănătate și sustenabilitate. Conform Euromonitor 2024, segmentul cărnii bio din Uniunea Europeană este evaluat la peste 7 miliarde euro, în creștere anuală cu 9%. Franța, Germania și Olanda domină piața, însă România începe să se afirme prin producători mici care valorifică cererea pentru produse locale certificate.

În România, ponderea produselor bio în consumul total de carne rămâne scăzută – sub 1% –, însă interesul este în creștere. Datele INS și MADR arată că peste 150 de ferme sunt înregistrate în sistemul de agricultură ecologică pentru creșterea animalelor, majoritatea specializate în bovine și păsări. Obstacolul principal îl reprezintă costurile ridicate de certificare și lipsa unei rețele de distribuție dedicate produselor bio românești.

La nivel european, conceptul de „clean label” – alimente fără aditivi artificiali, coloranți sau conservanți – a devenit un criteriu major de decizie la raft. Potrivit EFSA și NielsenIQ, peste 60% dintre consumatorii europeni citesc eticheta produselor din carne, iar 45% declară că evită produsele cu E-uri sintetice. Această tendință influențează direct comportamentul procesatorilor, care investesc în rețete naturale, fermentație lentă și ambalaje sustenabile.

Din perspectiva sănătății publice, carnea bio prezintă avantaje clare: nivel redus de reziduuri chimice, proveniență controlată și conținut mai echilibrat de grăsimi. În același timp, sistemele bio promovează bunăstarea animalelor și reduc amprenta ecologică, aliniindu-se obiectivelor Pactului Verde European.

Pentru România, tranziția către segmentul bio și clean label poate reprezenta o oportunitate economică majoră. Crearea unei mărci naționale de certificare, dezvoltarea lanțurilor scurte de aprovizionare și implicarea retailerilor în promovarea produselor autentice pot accelera procesul. Într-o piață europeană tot mai educată, diferențierea prin calitate, trasabilitate și etică va deveni principalul avantaj competitiv al producătorilor locali.

(Foto: Freepik)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2