Repere

372

”Carnea” vegană de la Beyond Meat intră pe piața din România!

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit analiștilor citați de FoodNavigator, compania Beyond Meat se află în „modul de supraviețuire”, deoarece producătorul de carne pe bază de plante continuă să piardă din cota de vânzare cu amănuntul din SUA. În același timp, compania crește distribuția peste iaz, unde a observat o piață în creșterea mai rapidă.

În modul de avarie

Beyond Meat se luptă. În august, pionierul cărnii pe bază de plante, cu sediul central în SUA, a anunțat că veniturile sale nete au scăzut cu aproape o treime, iar prețul acțiunilor sale cu 10%.

Trei luni înainte, iar câștigurile continuă să scadă: performanța companiilor în trimestrul III dezvăluie o creștere negativă a vânzărilor șase trimestrul la rând. Beyond Meat se află în „modul de supraviețuire”, potrivit analiștilor de la TD Cowen.

În fața unei piețe provocatoare din SUA, producătorul Beyond Burger a decis să-și intensifice prezența în Europa printr-un acord de distribuție cu Nordic Food.

Categoria de carne alternativă din SUA se luptă, dar „creștere puternică” în străinătate

TD Cowen consideră că situația financiară „deteriorată” a companiei și „consumul slab de categorie” prezintă un risc de îngrijorare pentru investitori. Săptămâna trecută, Beyond Meat și-a redus în continuare indicațiile și a anunțat o reducere a forței de muncă cu 8%.

Scădere de vânzări

În T3, vânzările Beyond Meat au scăzut cu 9%, profitul brut a fost la o pierdere de 7,3 milioane USD, iar EBITDA o pierdere de 57 milioane USD.

Patruzeci și cinci la sută din vânzările Beyond Meat provin din categoria alternativă de carne de vânzare cu amănuntul din SUA, care este în scădere.

„Categoria se luptă să păstreze noi din SUA, în ciuda diferitelor eforturi”, au remarcat analiștii, invocând încercări de reducere a prețurilor, de creștere a promoțiilor și a reducerii diferențelor de preț între proteinele alternative și cele convenționale.

Datoria netă a companiei este acum de 1 miliard de dolari, comparativ cu 883 de milioane de dolari la începutul anului.

Analiștii prevăd că Beyond Meat va elimina unele linii de produse de pe raft, de exemplu, produsul său săcat pe bază de plante și, ca parte a unei analize de afaceri, ar putea părăsi China. Compania se așteaptă la o reorganizare a produsului pentru a ajuta la reducerea costurilor și la eliberarea resurselor.

Dar „creștere puternică” a fost înregistrată pe segmentele internaționale, determinată de vânzări atât în retail, cât și în sectorul alimentar. Potrivit conducerii, Beyond Meat caută să concentreze resursele către Europa, pe care o percepe că este o piață cu o creștere mai rapidă în comparație cu SUA.

Beyond Meat își dublează expansiunea UE

Beyond Meat are deja o prezență puternică în Europa, unde vinde în Suedia, Austria, Franța, Germania, Țările de Jos și Marea Britanie. Dar producătorul de carne pe bază de plante continuă să caute noi piețe de această parte a iazului.

Din noiembrie 2023, produsele Beyond Meat vor fi disponibile în România unui parteneriat cu Nordic Food. Produsele alternative de burgeri, cârnați, carne tocată și chifteluțe ale companiilor vor fi vândute cu amănuntul – atât pe bază de cărămizi, cât și online – precum și servicii alimentare, inclusiv în lanțul de burgeri Submarine Burger.

Anul viitor, Nordic Food speră să lanseze în țara gama Beyond Meat Beyond Chicken Style și se așteaptă ca ofertele să contribuie la „diversificarea comportamentului de consum” în România.

Din perspectiva Beyond Meat, compania a spus că este „încântată” să-și extindă ofertele pe piața europeană.

„România este una dintre țările în care categoria de produse pe bază de plante se află în stadiile incipiente, dar cererea pentru astfel de produse este în creștere”, a declarat Ben van Looij, director de vânzări Retail EMEA la Beyond Meat.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2