RetailDetail dezvăluie că grupul francez Carrefour părăsește Taiwan până la urmă. Retailerul își vinde operațiunile din Taiwan partenerului local Uni-President. Zvonurile despre o ieșire din țară circulau de ceva vreme.
Carrefour își vinde pachetul de 60 % din Carrefour Taiwan colegului acționar Uni-President, un grup de retail care operează și brandul 7-Eleven în Taiwan. Carrefour Taiwan va continua să folosească marca Carrefour în următorii ani.
Tranzacția evaluează Carrefour Taiwan la două miliarde de euro, ceea ce este mai mult decât estimaseră analiștii. Nu numai că retailerul francez pare să facă afaceri bune cu vânzarea: în plus, această operațiune îi permite retailerului să se concentreze pe piețele de bază din Europa și America Latină. Carrefour nu mai are acum activități în Asia, după ieșirea sa anterioară din China.
De un an circulă zvonuri despre vânzarea activităților din Taiwan. Carrefour nu a confirmat aceste zvonuri la momentul respectiv, dar a spus că „reflectează asupra masei critice a filialelor sale internaționale”. În martie, Uni-President a indicat că planurile sunt într-adevăr concrete.
Carrefour Taiwan a fost fondat în 1987 printr-o asociere între Carrefour și Uni-President și a crescut puternic de atunci. În 2021, compania a avut o cifră de afaceri de 2,5 miliarde de euro și un EBITDA de 243 de milioane de euro, cu 340 de magazine și 15.000 de angajați.