Vanzarile grupului francez Carrefour in Romania, unde detine o retea de 165 de hipermarketuri, supermarketuri ?si magazine de proximitate, au revenit anul trecut la nivelul din 2008, de 1 miliard de euro, inregistrand o creordm;tere cu 2% fata de 2012. In 2008, ultimul an de boom al economiei romaneordm;ti, Carrefour Romania inregistra o creordm;tere cu 37% a vanzarilor, la 1 miliard de euro, de la 728 milioane euro in 2007. Ulterior, compania a avut doi de scaderi, cu un minim de 930 milioane euro in 2010, dupa care vanzarile au revenit pe creordm;tere uordm;oara, pana la 955 milioane euro in 2011 ?si 986 milioane euro in 2012, potrivit datelor prezentate anterior de retailer. Vanzarile sunt raportate fara TVA. In 2013, Carrefour a mizat pe extinderea retelei de magazine de proximitate Express, deschizand 38 de unitati noi. Compania a mai deschis anul trecut un hipermarket, 13 supermarketuri Market ?si un magazin online. In prezent, Carrefour opereaza in Romania patru formate de magazine, cu un total de 165 de magazine - 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 61 magazine de proximitate Express ?si un magazin online. In decembrie anul trecut, Tribunalul Bucureordm;ti a aprobat cererea de intrare in insolventa a Carrefour Romania din partea unui furnizor care avea de recuperat de la retailer o datorie de circa 800.000 de lei. Ulterior, in ianuarie, Carrefour a obtinut in instanta suspendarea temporara a procedurii de intrare in insolventa. Grupul francez deruleaza activitatile din Romania prin intermediul a patru companii: Artima, Carrefour Property, Carrefour Merchandising ?si Carrefour Roumanie. Prezent in peste 30 de tari cu aproape 10.000 de magazine, proprii ?si in franciza, Carrefour a raportat un profit operational de 2,24 miliarde euro pentru anul trecut, in urcare cu 9,8% la cursuri valutare constante, datorita revigorarii afacerilor din Franta. Vanzarile, fara TVA, au crescut anul trecut cu 2% la cursuri valutare constante, la 74,88 miliarde euro. Mai multe, pe www.mediafax.ro