Zona rurala a intrat in vizorul lanturilor internationale in ultimii ani, retele precum Carrefour, Mega Image ?si Profi luptandu-se cu micii comercianti romani pentru o felie cat mai mare din aceasta piata estimata de ZF la 5-6 mld. euro. Astfel, Carrefour a lansat un format special - Contact - pentru zona rurala, in timp ce alte retele ?si-au adaptat formatele existente pentru localitatile de pana la 10.000 de locuitori. In Plopeni a deschis Mega Image un magazin, iar in Urlati a venit cu o unitate Profi. Am avut scaderi intre 10 ?si 20% ale vanzarilor de cand aceordm;tia au deschis magazine, a spus Razvan Popescu, administratorul unei retele de cinci magazine din judetul Prahova. Un avantaj al lanturilor internationale il reprezinta preturile mai mici din magazine. Astfel, datorita faptului ca au retele de zeci sau chiar sute de unitati, retailerii au o alta forta in negocierile cu furnizorii. Deoarece achizitioneaza cantitati mari de produse ei primesc discounturi ?si pot astfel sa afiordm;eze preturi mai mici la raft. Retailerii internationali ... au o sortimentatie diferita ?si au preturi cu circa 5% mai mici, spune Marcelo Mihai, senior consultant in cadrul companiei de consultanta in management GevaCompany. Pentru moment, o problema pentru jucatorii straini o reprezinta faptul ca multe magazine din zona rurala ofera posibilitatea clientului sa cumpere pe datorie sau pe caiet ?si sa plateasca lasalariusau la pensie. Mai mult, exista inca magazine traditionale care nu au case de marcat sau care nu ofera bon fiscal pentru toate achizitiile. Mai multe, pe www.zf.ro