Cifrele de vânzări ale producătorului de bere olandez Heineken din trimestrul al treilea au depășit prognozele, fiind susținute de beri cu prețuri mai mari și fără alcool, dar indicațiile pentru întregul an au rămas neschimbate, informează European Supermarket Magazine.
Al doilea producător de bere din lume a raportat o creștere de 3,3% a veniturilor nete organice de la un an la altul, depășind așteptările analiștilor de creștere de 3,2%.
Heineken i-a dezamăgit pe investitori la începutul anului, cu cifre pe jumătate de an mai slabe decât se aștepta și cu o orientare dezamăgitoare pentru întregul an.
Compania a spus că marca sa omonimă, pe care o prețuiește mai mult decât altele din portofoliu, a condus creșterea, cu volume în creștere cu 8,7% la nivel global. În Africa și Orientul Mijlociu și Asia Pacific, creșterile au fost de două cifre. Berea fără alcool și cidrul au crescut și ele cu 11%.
Cu toate acestea, volumele au crescut cu doar 0,7% în general și au scăzut în două dintre cele trei regiuni mai mari ale Heineken.
„Afacerea noastră continuă să fie în concordanță cu planul nostru, în general, în ciuda unor piețe care navighează în tendințe provocatoare ale consumatorilor și din industrie”, a declarat directorul executiv Dolf van den Brink într-un comunicat.
Compania și-a lăsat neschimbată orientarea pentru întregul an de creștere organică a profitului operațional de 4-8%.
Trevor Stirling, analist la Bernstein, a spus că nimeni nu a dorit sau nu se aștepta ca Heineken să-și schimbe îndrumările și, deocamdată, „plictisirea este bună”, după ce Heineken a ratat marcajul în ultimii ani.
"Trebuie să restabilească credibilitatea, iar asta va dura timp; un sfert în linie nu este suficient, va dura doi, trei, patru", a spus el.
James Edwardes Jones, analist la RBC, a declarat că performanța regională a Heineken a fost, de asemenea, în conformitate cu consensul și a salutat rezultatul având în vedere „natura volatilă a raportărilor Heineken din ultima vreme”. „Pentru o dată, nu sunt multe de spus aici”, a spus el într-o notă.
„La fel de curat ca un tur al arenei sold-out, Q3 de la Heineken a venit în conformitate cu așteptările. Acest lucru va fi văzut ca o ușurare, având în vedere volatilitatea recentă în zilele rezultatelor. Îndrumările au fost reiterate, ceea ce înseamnă că Heineken ar putea începe să-și îndeplinească promisiunea de „a fi plictisitor”, a spus Barclays într-o notă. (Foto: Freepik)