Multinaționala alimentară și băuturi CP Foods are planuri mari pentru noua sa linie Meat Zero pe bază de plante și alte inovații alternative de proteine, invocând creșterea puternică a categoriilor și creșterea conștientizării sănătății consumatorilor drept principalele sale motivații pentru a intra în acest sector, informează NutraIngredient.
CP Foods și-a concentrat în mod tradițional atenția pe produse animale și fructe de mare, fiind unul dintre cei mai mari producători de carne de porc, pasăre și creveți din lume, precum și de produse gata de gătit și alte produse instant, cum ar fi wonton și făină de orez.
În ciuda succesului său imens în acest domeniu, firma își îndreaptă acum atenția către zona proteinelor alternative, atât de origine vegetală, cât și de altă natură, deoarece consideră că creșterea extrem de puternică a categoriei pentru acest sector este o oportunitate care nu trebuie ratată, potrivit atât cercetării interne cât și externe.
„CP Foods are multă experiență în domeniul cărnii, deoarece ne-am ocupat de o mulțime de dezvoltare a cărnii de porc, pui și cărnii, dar am văzut cu siguranță un boom de proteine alternative în ultimii cinci ani”, a declarat Songpon Rattanakasetsin, manager de marketing CP Foods, pentru FoodNavigator-Asia.
„Din cercetările pe care le-am făcut și pe care le-am văzut pe analiști, creșterea pentru această categorie în următorii cinci ani va continua să fie foarte semnificativă, vorbim de un CAGR între 6% și 20% - și oricare ar fi numărul, putem observa deja că creșterea o va depăși pe cea a cărnii tradiționale.
„Așa că am văzut cu adevărat că a existat o oportunitate uriașă de a ne pune experiența în carne în dezvoltarea unui brand centrat pe proteine alternative, de unde a apărut linia noastră Meat Zero.”
Vânzările locale în Thailanda și exporturile la scară mai mică au început în 2021, dar conform lui Rattanakasetsin, 2022 este anul în care firma a început să se concentreze mult mai mult pe vânzarea la nivel global pe piețele internaționale într-un mod mai mare.
„Am început deja să exportăm pe mai multe piețe, cum ar fi Hong Kong și Singapore, anul trecut și suntem deja disponibili în supermarketuri precum Cold Storage și NTUC FairPrice”, a spus el.
„Anul acesta, ne vom uita mai departe către mai multe piețe asiatice și, de asemenea, ne vom concentra pe piața europeană, unde plantele sunt deja o tendință foarte mare.
Gama Meat Zero de la CP Foods conține în prezent opt produse - cinci produse gata de gătit, cum ar fi nuggets, chifteluțe, portof crocant și trei feluri de mâncare gata de mâncare, cum ar fi orez cu busuioc și spaghete la bolognese, iar această varietate largă face parte din gama. strategia firmei de a capta un public mai larg.
„Conceptul nostru pentru aceasta este să facem produsele mai accesibile și mai accesibile pentru consumatori, toți consumatorii, nu doar grupurile vegane sau vegetariene, deoarece dimensiunea pieței ar fi într-adevăr limitată dacă este așa”, a spus el.
„Mulți consumatori de astăzi sunt mult mai conștienți de sănătate și acordă mai multă atenție unor domenii precum nutriția, etichetarea și sustenabilitatea, care provoacă boom-ul proteinelor alternative și trebuie să răspundem acestor nevoi.
„Ținta noastră sunt consumatorii flexitarieni cu această conștiință a sănătății și, pentru a-i atrage, am proiectat produsele noastre pentru a le capta atenția, oferindu-le o cantitate imensă de varietate – de aici și numeroasele opțiuni pe care le avem pentru ei.”
Nu ne oprim la pe bază de plante
Gama Meat Zero este ceea ce CP Foods numește prima sa serie, în care ingredientele pe bază de plante sunt „reformate” în produsele dorite – dar crede că tehnologia este în curs de dezvoltare pentru a duce acest lucru și mai departe.
„Prima serie se referă la lucrul cu ingrediente pe bază de plante, selectarea combinațiilor potrivite și reformarea acestora în diferite forme pentru a face multe tipuri de produse”, a spus el.
„Un următor pas evident ar fi să se concentreze pe extinderea gamei, astfel încât să trecem dincolo de carnea de pui și porc la alte categorii, cum ar fi fructele de mare și carnea de vită, precum și inovarea pentru a îmbunătăți în continuare gustul și varietatea.
„Dar un alt mare pas următor pentru noi va fi să dezvoltăm tehnologia mușchilor întregi, să facem produse cu textura diferitelor părți ale animalelor, de exemplu piept de pui sau file de pui – și acest lucru ar putea însemna cu adevărat o îmbunătățire semnificativă a ofertelor noastre alternative de proteine.”
Deși tehnologia cărnii cultivate nu a fost menționată în mod specific, aceasta este în prezent cea mai avansată tehnologie care urmărește îndeaproape replicarea texturii și structurii cărnii de animale, iar CP Foods a anunțat recent un parteneriat cu specialiștii în carne cultivată Future Meat Technologies, CEO-ul Prasit Booondoungprasert subliniind acest lucru ca fiind un „parte cheie a ambițiilor CP Foods”.