Sărbătorile sunt prilej de reuniuni cu cei dragi, mese îmbelșugate și timp petrecut împreună. În cadrul celui mai recent studiu derulat, Cognition a aflat ce băuturi vor avea românii pe masă și care sunt brandurile lor preferate pentru mesele de sărbători.
Studiul derulat de Cognition a folosit ca instrument de research GWI Consumer Insights și a vizat consumatorii români cu vârste de peste 21 ani, din mediul urban și rural, cu scopul de a afla cu ce băuturi alcoolice și non alcoolice se pregătesc românii anul acesta pentru sărbători.
Cafeaua, pe primul loc la consum în categoria de băuturi non-alcoolice
84% dintre respondenți au declarat că pe primul loc în lista lor, atunci când vine vorba de băuturi non-alcoolice, se află cafeaua, urmată de apa minerală plată și carbogazoasă, băuturi răcoritoare și de abia pe al cincilea loc de ceai.
Când vine vorba de menționarea brandurilor preferate de aceștia, Jacobs conduce topul brandurilor de cafea consumate cu 23.6% (urmat de Nescafe - 15.8% și Lavazza -13.2%), Borsec este lider în topul preferințelor pentru branduri de apă minerală cu 30% (pe locurile 2 și 3 fiind Dorna - 24.7% și Bucovina - 21.1%), iar în ce privește brandurile de băuturi răcoritoare Coca-Cola conduce cu 32.3% (urmată de Pepsi - 28.7% și Fanta - 21.9%).
Berea conduce topul băuturilor alcoolice pe care românii intenționează să le achiziționeze pentru sărbători
Deși sărbătorile de iarnă sunt asociate la nivel de percepție mai degrabă cu consumul de vinuri și spirtoase, conform rezultatelor studiului derulat de Cognition, anul acesta de sărbători românii intenționează să achiziționeze și să consume în primul rând bere, 49.3% dintre respondenți indicând acest tip de băutură ca fiind prima pe lista lor de băuturi alcoolice.
Vinul este următoarea băutură aflată în lista intențiilor de consum (35%), urmat de șampanie cu 15.1%, în timp ce băuturile spirtoase se află pe intenția de cumpărare a doar 10.4% din consumatorii care au participat la acest sondaj.
Topul 5 al brandurilor preferate de bere ale consumatorii din România, conform studiului derulat sunt: Ursus (18.7%), Timișoreana (17.75), Tuborg (17.1%), Heineken (16.5%) și Beck’s (13.1%) – aflate la o distanță destul de mică unul de celălalt, în preferințele românilor.
În ce privește alte tipuri de băuturi, consumatorii români au preferințe clare în ce privește zona de whiskey-uri, Jack Daniel’s (13.1%) și J&B (11.8%), conducând topul la distanță considerabilă de următoarele două branduri menționate: Ballantine’s (5.6%) și Johnnie Walker (5.4%).
Brandurile de vodka preferate de români sunt Stalinskaya (10.6%), Absolut (8.8%) și Finlandia (5%), iar dacă este vorba de coniac românii preferă Hennesy (4.8%), Courvoisier (3.1%) și Old Admiral Brandy (2.5%).
Unii consumatori români aleg și alte băuturi pentru sărbători: gin (unde în topul preferințelor se află Gordon’s, Beefeater și Hendrick’s), alții optează pentru a adăuga și lichior (preferând Bailey’s, apoi Jagermeister și Malibu), dar pe masa de sărbători a românilor se vor afla și branduri de rom (precum Captain Morgan, Havana Club sau Baccardi), precum și de tequila (preferatele din această categorie fiind Jose Cuervo, Don Julio și 1800).