191
Danone a stabilit un nou plan de redresare pe mai mulți ani, în timp ce CEO-ul Antoine de Saint-Affrique și-a dezvăluit viziunea pentru grupul francez de produse de larg consum, pentru prima dată de când a preluat conducerea, informează publicația TheGrocer.
După o analiză de șase luni de la preluarea frâielor anul trecut, de Saint-Affrique și-a prezentat speranța de a remedia anii de performanță slabă ai proprietarului Alpro și Evian la o zi a pieței de capital.
Marjele vor fi reduse semnificativ în acest an pentru a elibera resurse pentru a investi în spatele campaniilor de inovare și publicitate.
Va exista, de asemenea, o rotație a portofoliului cu active subperformante vândute și potențiale achiziții în zonele de creștere.
Danone a spus că a recunoscut că a avut performanțe istorice mai scăzute în comparație cu rivalii, pe care a atribuit-o „lipsei de concentrare asupra portofoliului său de bază, eforturilor de inovare tardive și sub-scale, execuției inconsecvente și investițiilor reduse”.
Fostul șef Emmanuel Faber a fost înlăturat după o ceartă în sala de consiliu anul trecut pentru rolul său în eșecul grupului.
Danone a adăugat că planul îi va permite să se reconecteze cu un model de creștere durabil și profitabil și ar exista, de asemenea, o mai mare aliniere între scop și performanță.
Planul lui De Saint-Affrique se bazează pe patru piloni strategici: restabilirea competitivității grupului în categorii de bază și zone geografice; extinderea selectivă a prezenței sale, în ceea ce privește segmentele, canalele și geografiile; însămânțarea activă a viitoarelor căi de creștere; și rotația activă a portofoliului.
„Compania va restabili pasiunea pentru execuție, o disciplină mai puternică în alocarea capitalului și un sentiment mai mare de urgență în profitarea oportunităților și abordarea problemelor”, a spus Danone.
Pe baza acestui fapt, Danone a anunțat un nou set de ținte pentru perioada 2022-2024, inclusiv creșterea vânzărilor la nivel similar, condusă de preț, între +3 și +5% și o marjă operațională recurentă de peste 12% în acest an.
Luna trecută, Danone a înregistrat cea mai puternică creștere trimestrială din ultimii șapte ani pe baza vânzărilor de apă îmbuteliată din nou și a prețurilor în creștere, vânzările nete în ultimul trimestru din 2021 crescând cu 6,7%, până la 6,2 miliarde EUR (5,2 miliarde £) pe o bază similară. . Brandurile grupului pe bază de plante, probiotice și proteine, cum ar fi Alpro, Actimel și Yopro, au continuat, de asemenea, să producă o creștere „excepțională” în Europa anul trecut.
Analistul Bernstein Bruno Monteyne a numit planul „un început modest, dar sensibil”
„Ghidul de creștere este neincitant, dar realizabil, având în vedere provocările cu care se confruntă Danone, în special pe termen scurt”, a adăugat el.
Martin Deboo de la Jefferies a fost mai dezamăgit, numind planul „prost definit” pe termen mediu. „Dovada budincii de aici va fi în mâncare”, a spus el.
De Saint-Affrique a spus că Danone a fost lider în multe domenii, dar a avut și performanțe slabe de ceva vreme, cu multe care ar putea fi îmbunătățite.
Ne vom confrunta cu problemele noastre cu mai multă viteză și fără compromisuri, dar ne vom asigura, de asemenea, că ne valorificăm mai bine punctele noastre forte”, a adăugat el.
„Mai întâi trebuie să câștigăm acolo unde suntem. Avem, de asemenea, oportunitatea de a ne extinde mărcile în locurile în care ar trebui să fie. Acest lucru, combinat cu gestionarea activă a portofoliului, ne va readuce în cursă. În paralel, vom începe să semănăm pentru viitor cu ambiția de a ne depăși piețele atunci.”
Președintele Gilles Schnepp a spus că planul este o etapă importantă pentru Danone. „Avem un nou CEO, o nouă strategie și un obiectiv clar: accelerarea creșterii organice pentru a restabili crearea de valoare durabilă.”