103
Tendințele legate de mâncare și băuturi se învârte și ies ca valurile. Deci, ce preferă consumatorii acum? Iată câteva răspunsuri de la FoodNavigator care citează câteva studii de piață.
Arome și texturi originale
„Răsfăț, comoditate și valoare” sunt cei trei factori care influențează tendințele consumatorilor în domeniul alimentelor și al băuturii, spune Ophelie Buchet, director asociat cu alimente și băuturi la Mintel. Deci, ce tendințe apar din prioritizarea acestor factori și ce înseamnă aceasta pentru industria alimentară și a băuturilor?
Consumatorii caută arome și texturi originale, iar un sondaj recent Mintel a constatat că 22% dintre consumatori vor prefera întotdeauna originalitatea în alegerile lor alimentare, în timp ce alți 29% o vor alege de cele mai multe ori.
Între timp, doar 1% au spus că nu ar alege niciodată arome originale în alegerile lor alimentare. Și în timp ce sondajul s-a concentrat pe opțiunile consumatorilor, atunci când iau masa în oraș, există cu siguranță o tendință de a încerca alimente, arome și texturi noi, care apar.
„Consumatorii sunt deschiși, chiar dornici să exploreze arome de aventură”, a spus un purtător de cuvânt al Innova Market Insights. „Cererea consumatorilor pentru mai multă varietate de arome în produsele alimentare și băuturi este în creștere.”
Micul dejun primește o schimbare de look
Articolele inovatoare și la modă, cum ar fi cornurile aplatizate, zborurile cu ouă și zborurile cu cartofi copți devin rapid populare la micul dejun în rândul consumatorilor de toate vârstele.
Zborurile de mâncare, un stil de servire care oferă mesenilor variații ale unui produs, cum ar fi cartofii sau ouăle cu diferite garnituri, sunt, de asemenea, la început în micul dejun datorită popularității lor pe rețelele sociale.
„Rețelele de socializare pot inspira totul, de la combinații unice de arome inspirate de bucătăria globală până la tehnici noi de gătit conduse de tendințele de alimentație atentă”, spune Esraa Mahmoud de la Amazing Food & Drink.
„Rețelele sociale au devenit un glob de cristal culinar, permițând companiilor alimentare să prezică și să răspundă dorințelor în continuă evoluție ale consumatorilor într-un peisaj culinar în continuă schimbare”, spune Mahmoud.
Drept urmare, cornurile aplatizate, toppingurile pentru zborurile alimentare și alte inovații pentru micul dejun vor ajunge pe rafturile supermarketurilor în următoarele luni.
Ingredientele de sezon atrag atentia
Condimentele de dovleac arată importanța aromelor de sezon în alimente și băuturi. Cu toate acestea, ar putea fi doborât de sus de un venit.
Pecan, deși nu de unul singur, se află în urmă. Prin combinarea nucilor pecan cu alte arome și texturi, inclusiv ciocolată și vanilie, producătorii creează „o experiență mai robustă”, spune Buchet.
Ingredientele de sezon sunt, de asemenea, importante în alegerile pentru alimente și băuturi, Mintel constatând că 43% dintre consumatori preferă produsele care conțin elemente pe care le asociază cu sezonul.
De exemplu, deserturile care conțin căpșuni și zmeură vor fi favorizate în lunile calde de vară, în timp ce cele care conțin mure și prune vor fi favorizate în lunile mai reci de iarnă. Și această tendință nu se limitează doar la dulciuri.
„Borurile de recoltare au provocat ideea că aromele de sezon sunt limitate la dulciuri”, spune Buchet. „Acum, există spațiu pentru ca operatorii să se concentreze asupra entuziasmului prin evidențierea produselor de sezon.”
Cu alte cuvinte, producătorii de produse alimentare și băuturi ar putea și ar trebui să creeze produse care sărbătoresc anotimpurile pentru a atinge această tendință.
Restaurantul casual rămâne în top
Masa obișnuită încă mai reglementează. Mintel a constatat că 46% dintre consumatori au favorizat conceptul față de mesele fine (19%).
Ca urmare a acestui fapt, anumite alimente, cum ar fi mâncărurile gata gata, au înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor, piața de mâncăruri gata fiind evaluată acum la 94,34 miliarde de dolari în Europa și se estimează că va crește la un CAGR de 5,01%, potrivit Statista.
Ingredientele ușor de gătit, cum ar fi pastele, au înregistrat, de asemenea, o creștere a vânzărilor, cu o valoare actuală de piață europeană de 27,75 miliarde USD și un CAGR de 4,71%.
„Piața pastelor este condusă de cererea în creștere pentru mâncăruri convenabile, gata de mâncare, care se aliniază stilurilor de viață aglomerate”, spune un purtător de cuvânt al Research and Markets.
Costul rămâne o problemă
Un alt factor major care contribuie la comportamentul consumatorilor și la tendințele rezultate este costul.
„Consumatorii continuă să se confrunte cu costuri ridicate ale alimentelor acasă și departe de casă, ceea ce îi determină pe mulți consumatori să-și adapteze obiceiurile de luat masa”, spune Buchet.
Dar, în timp ce consumatorii se confruntă cu o criză a costului vieții, producătorii se confruntă și cu provocări financiare, deoarece costurile de producție continuă să crească. Deci, ce pot face mărcile pentru a încuraja consumatorii?
Consumatorii analizează din ce în ce mai mult raportul calitate-preț și, atunci când vine vorba de deciziile de cumpărare, „o valoare bună pentru bani este mai importantă decât costurile reduse”, spune Will Cowling, manager de marketing al FMCG Gurus. Asta nu înseamnă că costul nu esteimportant și că consumatorii nu sunt sensibili la preț, dar doresc să simtă că produsul pe care îl achiziționează este demn de cost.
Pentru a răspunde preocupărilor legate de valoare, producătorii de alimente și băuturi ar trebui „să se concentreze pe prezentarea calității, oferind rețete proaspete, preparate cu zgârieturi, ingrediente mai puțin procesate și proteine premium”, spune Buchet de la Mintel. (Foto: Freepik)