Noile date de la YouGov, citate de ConfetionaryNews, dezvăluie care sunt cei mai mari amatori de gustări din Europa, plus Marea Britanie.
A mânca trei mese pătrate pe zi e un obicei care se demodează rapid. Tendința de confort continuă să crească, iar stilurile de viață din ce în ce mai aglomerate înseamnă că consumatorii iau ceva oriunde și oricând pot.
Rezultatul tuturor acestor lucruri este o categorie de gustări în plină expansiune. Potrivit Statista, segmentul Snack Food va atinge un venit global de 63,8 miliarde de dolari în acest an, cu un CAGR anual estimat de 0,55% până în 2027.
Acest lucru este poate deloc surprinzător, având în vedere numărul de „gustări” identificați de YouGov în sondajul său cel mai dezamăgit despre tendințele și preferințele consumatorilor în materie de gustări. Potrivit companiei de cercetare de piață și de analiză a datelor, la nivel global, mai mult de doi consumatori din cinci (45%) sunt „gustări” – ceea ce înseamnă că adesea gustă între mese.
Cine apelează la gustări?
Cu toate acestea, gustarea pare să fie mai frecventă în rândul anumitor populații decât în altele. Un sondaj efectuat pe 2.000 de adulți din Marea Britanie, Franța și Germania a arătat că britanicii sunt cei mai predispuși să guste.
Mai mult de jumătate dintre consumatorii din Marea Britanie (58%) au spus că adesea gustă între mese. Deși este un număr semnificativ, această cifră este mai mică decât în SUA, unde se estimează că 65% dintre consumatori sunt considerați „gustări”.
În Germania și Franța, cifrele sunt încă mai mici. Mai puțin de jumătate dintre consumatorii din Germania (44%) și mai puțin de o treime (30%) din Franța spun că adesea gustă între mese.
O scufundare profundă în profilurile consumatorilor oferă o perspectivă mai bună asupra „cine” gustărilor britanice. Potrivit sondajului YouGov, „gustorii” din Marea Britanie au mai multe șanse să fie femei tinere cu venituri medii sau mici.
„Ei recunosc că uneori mănâncă din plictiseală și se pot trata cu alimente care nu sunt bune pentru ei”, a remarcat firma de cercetare de piață.
De ce gustare? Și pentru ce?
Sondajul YouGov asupra consumatorilor din SUA, Marea Britanie, Franța și Germania sugerează că 53% dintre consumatori iau gustări pentru a-și împlini foamea. Un total de 46% au spus că vor o gustare care „mă menține”.
În timp ce unii consumatori au remarcat o preferință pentru gustările bogate în proteine, iar alții au fost interesați de opțiunile pe bază de plante, acest lucru nu a apărut neapărat în gustările pe care le-au ales.
În Marea Britanie, de exemplu, „gustările” au spus că gustările lor preferate sunt batoanele de ciocolată: KitKat, Maltesers, Galaxy, Wispa și Twix.
În Franța, a existat o mai mare diversitate în gustările lor alese, care au inclus mărci de biscuiți, ciocolată și deserturi: LU, St Michel, Bonne Maman, Milka și Kinda Bueno.
Și peste tot în Germania a domnit și cofetăria: Haribo, Milka, Ritter Sport, Kinder Schokolade și Lindt.