170
Potrivit unui comunicat emis de Eurocommerce, actori din Industria alimentară europeană și turism solicită înființarea imediată a unui grup operativ de ospitalitate în cadrul instituțiilor UE pentru a discuta impactul pe care COVID-19 l-a avut asupra afacerilor și a locurilor de muncă și să furnizeze o foaie de parcurs pentru recuperarea sectorului ospitalității și a lanțului său valoric. În declarația comună se menționează:
Pandemia a distrus industria ospitalității
COVID-19 a lovit puternic Europa, luând mii de vieți, distrugând familiile și afectând sănătatea multor oameni. Am dori în primul rând să lăudăm munca asiduă și sârguința lucrătorilor din domeniul sănătății și de front, care s-au dovedit a fi adevărații eroi ai acestei crize.
Dorim să exprimăm simpatia noastră sinceră tuturor celor care au fost afectați de pandemia COVID-19. Sosirea și distribuirea vaccinurilor de succes ne oferă speranță pentru 2021 și o recuperare reușită.
Pandemia COVID-19 a lovit, de asemenea, mijloacele de subzistență și afacerile, provocând restaurante, baruri, hoteluri, cafenele, pub-uri și cluburi de noapte din Europa într-o criză profundă. Sectorul ospitalității a fost printre cele mai afectate, întreprinderile fiind obligate să închidă la scurt timp, ca parte a luptei colective împotriva virusului, iar mulți lucrători fiind concediați temporar sau definitiv.
A dus la un efect dramatic asupra furnizorilor săi. Mulți actori din lanțul de aprovizionare cu alimente, cum ar fi fermierii, procesatorii, comercianții, angrosiștii și producătorii de alimente și băuturi se confruntă cu dificultăți severe. Multe dintre aceste sectoare sunt alcătuite în principal din IMM-uri, iar aceste afaceri sunt intrinseci funcționării sectorului ospitalității.
Ne îndreptăm spre 2021 cu obiectivul principal de a crea o anumită predictibilitate pentru sectorul ospitalității și a lanțului său de aprovizionare, printr-o redeschidere sigură, în timp util și durabilă de îndată ce economia începe să se deschidă din nou.
Aceste afaceri de ospitalitate fac parte din țesutul social și economic european, aducând diversitate și vitalitate centrelor orașelor, comunităților rurale, satelor și zonelor turistice din întreaga Europă.
Barurile, restaurantele și cafenelele ajută la atragerea oamenilor în districtele comerciale din centrul orașului și, la fel, aceste destinații de cumpărături ajută la personalizarea locurilor de ospitalitate din centrul orașului. Aceasta face parte din modul de viață european, combinând turismul, mâncarea de înaltă calitate, serviciile și cultura.
În perioadele normale, sectorul ospitalității reprezintă până la 20-30% din consumul total de alimente și băuturi din UE - și poate reprezenta mult mai mult în anumite produse. Acesta angajează peste 12,5 milioane de oameni în întreaga UE.
Este, de asemenea, un sector de creștere (între 5 și 12% creștere pe an înainte de pandemie, în funcție de segment), adăugând zeci de mii de noi locuri de muncă în fiecare an. De asemenea, reprezintă un segment cu valoare adăugată ridicată pentru produse agroalimentare specifice.
Sute de mii de companii au fost nevoiți să închidă din cauza diferitelor blocaje, opriri și restricții și, din păcate, toate se confruntă cu un viitor incert. Acest lucru a dus la milioane de oameni în prezent șomeri temporari, cu un risc real de a ajunge la șomaj permanent din cauza afacerilor care nu au supraviețuit acestei crize economice.
Unele restaurante s-au putut concentra asupra serviciilor de luat masa sau de livrare a alimentelor, dar acest lucru poate ajuta doar la economisirea unui procent mic din fluxurile tradiționale de venituri. În trimestrul II 2020, cifra de afaceri a sectorului hotelier în UE a scăzut cu 63,25% față de trimestrul II 2019. În ceea ce privește ocuparea forței de muncă, serviciile de ospitalitate au angajat cu 1,84 milioane mai puțini oameni în trimestrul II 2020 decât în trimestrul II 2019.
Companiile din lanțul valoric al produselor alimentare și al băuturilor și-au asumat responsabilitatea
Sute de mii de companii din sectorul ospitalității, cu sprijinul partenerilor lor, au muncit din greu pentru a investi în noi infrastructuri și a implementa toate protocoalele naționale de sănătate și siguranță pentru a proteja sănătatea personalului și a oaspeților. Împreună, aceste unități pot și se vor asigura că aceste măsuri rămân eficiente pentru a permite afacerii lor să se redeschidă și să rămână deschise în siguranță, contribuind la restabilirea încrederii consumatorilor.
Sectorul ospitalității solicită sprijin puternic și dedicat pentru a-și ajuta recuperarea
Imprevizibilitatea măsurilor de deschidere și închidere a restaurantelor, barurilor, cantinelor și deopotrivă a generat o incertitudine uriașă pentru toți cei implicați de-a lungul lanțului de aprovizionare. Claritatea este necesară cât mai curând posibil cu privire la momentul și în ce condiții sectorul hotelier va putea redeschide, pentru a asigura suficient timp pentru restabilirea stocurilor și adaptarea la măsuri suplimentare, dacă există.
Redeschiderea într-o manieră bine reglementată, urmând toate protocoalele de sănătate și siguranță dezvoltate la nivel național și menținând companiile de ospitalitate deschise în siguranță, dacă situația epidemiologică o permite, este în interesul tuturor.
Ajutând sectorul să rămână deschis, îndepărtându-se progresiv de simplul sprijin al acestuia pentru a rămâne închis, putem crea stabilitate și fiabilitate atât de necesare în această criză pentru milioane de oameni din Uniunea Europeană.
Nevoile noastre sunt atât imediate, cât și pe termen lung. Multe companii din sectorul ospitalității sunt expuse riscului de prăbușire și vor demola multe alte industrii de sprijin în acest proces. Milioane de muncitori și familiile lor se confruntă cu greutatile.