201
O nouă cercetare a consumatorilor pe șapte piețe a examinat cât de departe sunt pregătiți oamenii să meargă – sau nu – pentru a sprijini mărcile de alimente și băuturi durabile. S-ar părea că cumpărătorii de pe piețele dezvoltate din Europa și America de Nord sunt în decalaj față de cei din economiile emergente.
Auzim adesea că consumatorii europeni doresc să susțină alimentele care sunt produse într-un mod mai ecologic. Dar cât de exactă este această percepție? Cum se compară atitudinile europene față de mărcile mai ecologice față de colegii lor la nivel mondial? Și este mai mult sau mai puțin probabil ca oamenii din regiune să-și schimbe obiceiurile de consum pentru a sprijini tranziția ecologică?
O nouă cercetare a consumatorilor de la agenția de analiză și perspective ”Nepa” și-a propus să evidențieze atitudinile globale față de alimente și băuturi durabile. Firma de cercetare a vorbit cu 5.600 de consumatori din șapte piețe: SUA, Marea Britanie, Suedia, Germania, Brazilia, India și China.
Rezultatele au demonstrat o variație „largă”, potrivit medicului Nepa din Marea Britanie, Lindsay Parry. „Este interesant de văzut cu ce oamenii sunt dispuși să schimbe sau nu. Preocuparea tot mai mare cu privire la mediu și la opțiunile verzi nu sunt suficiente pentru ca toată lumea să planifice schimbări drastice în consumul lor de alimente. Cu toate acestea, diferența dintre piețe este mare.”
Atitudinile față de adoptarea alternativelor pe bază de plante la carne și lactate sunt un exemplu. Piața europeană de alimente și băuturi pe bază de plante va crește la un CAGR de 8,87% în următorii cinci ani, potrivit experților de la Research and Markets.
Germania este cea mai mare piață pentru produse pe bază de plante din regiune, cu o populație vegană și vegetariană în creștere și aproape 10% dintre oameni se identifică acum ca vegetarieni.
Cu toate acestea, cercetările Nepa pentru consumatori arată că cumpărătorii europeni și americani sunt mai puțin pozitivi în ceea ce privește perspectivele pentru produsele pe bază de plante decât colegii lor de pe piețe precum India, China și Brazilia.
La întrebarea dacă produsele pe bază de plante vor „depăși” proteinele de origine animală, 68% dintre indieni au spus da în carne și 55% au răspuns afirmativ în produse lactate. Aceasta se compară cu 37% dintre cumpărătorii din Marea Britanie care cred că opțiunile vegane pot vinde mai mult decât carnea și 35% care cred același lucru pentru produse lactate.
Lărgând acest lucru pentru a analiza ambițiile net zero, din nou, Marea Britanie ar putea fi văzută în urma altor piețe în ceea ce privește sprijinul pentru mărcile ecologice.
„Acest studiu arată, de asemenea, că 46% dintre oameni la nivel global și 37% din Marea Britanie sunt pozitivi să cumpere doar de la mărci care au emisii de carbon zero în viitor. Din nou, India este cea mai deschisă piață, cu 77%”, a declarat Parry pentru FoodNavigator.
Un model similar apare atunci când discutăm cu consumatorii despre atitudinile lor față de agricultura celulară, o tehnologie în dezvoltare rapidă care sprijină producția de proteine animale fără a fi nevoie să crească, să crească și să sacrifice animalele.
Doar 25% dintre oamenii din Marea Britanie ar dori să vadă alimente cultivate în laborator disponibile în supermarketuri, iar 28% se simt extrem de negativi în legătură cu această posibilitate. Încă o dată, India pare a fi cea mai deschisă țară pentru alternativele pe bază de animale, 45% dintre oameni fiind pozitivi în ceea ce privește produsele cultivate în laborator.
Nepa sugerează că acest lucru arată că „există unele lucruri la care toată lumea este dispusă să renunțe... Și mâncarea este una dintre ele”. „Oamenii din Marea Britanie nu sunt dispuși să facă schimbări pe termen lung atunci când vine vorba de a renunța la lucrurile care le plac. Cu toate acestea, este o poveste diferită pentru India și Brazilia – piețe care sunt deschise la schimbări mai radicale în industria alimentară.”
Cu toate acestea, a insistat Parry, acest lucru nu oferă mărcilor care operează în Europa un permis să nu investească în sustenabilitatea produselor lor. „A fi sustenabil este o necesitate, mărcile nu își pot permite să nu ia în considerare diferențele de nevoi și dorințe din întreaga lume.”
Vor plăti consumatorii pentru alimente durabile?
Nepa a realizat, de asemenea, un studiu despre disponibilitatea de a plăti și durabilitate, intervievând 970 de consumatori din Marea Britanie despre mărci din diferite categorii, ni s-a spus. S-a descoperit că 65% dintre oameni consideră că este „important” să se „adapte la un stil de viață durabil”.
„Mărcile care sunt percepute ca sustenabile vor înregistra o creștere medie de 34% a Disponibilității de a plăti (WTP). Această relație dintre WTP și contribuția unui brand la un viitor durabil există, indiferent de industrie. Deși variază, cu 33% pentru alimente și peste 40% pentru companiile de lux și băuturi spirtoase”, ni s-a spus.
„Două treimi dintre consumatori cred că companiile trebuie să utilizeze surse de energie durabile pentru a fi credibile; iar 59% se așteaptă ca mărcile să se implice în lupta împotriva schimbărilor climatice.
Acest accent pe viitorul planetei a fost prioritizat în fața problemelor socio-economice, cum ar fi sănătatea și bunăstarea, egalitatea în drepturi și condițiile decente de muncă”, se arată în analiza publicată de FoodNavigator.