206
Consumer Report 2015este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor romani, lansat de Starcom MediaVest.Studiulcumuleaza date din studiul SNA Focus, studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group si date puse la dispozitie de catre colaboratori SMG, precum Ivox sau Google, noteaza Iqads. Desprerafinarea segmentarii, a importantei ei si despre SMG Experience Map, doamnaDiana Ionel Head of SMG Performance, Starcom MediaVest Group , a detaliat pentru sursa amintita, citand-o peAvinash Kaushik, Analytics Evangelist la Google, aceea care a declarat categoric:SEGMENT OR DIE! Element esential al oricarei campanii de performance marketing, segmentarea iti permite sa personalizezi mesajul din banner, email, experienta de browsing in site, sau orice forma de content , in functie de comportamente, interese sau preferinte. Proliferarea softurilor de personalizare automata a comunicarii a permis extinderea acestei practici din zona comertului online, in abordarile de marketing digital ale majoritatii brandurilor. Sursele principale de date utilizate pentru definirea pe principii comportamentale a segmentelor de useri raman in continuare solutiile de web analytics. Acestea nu ofera, din pacate, informatii despre intentiile din spatele comportamentelor respective, despre barierele si motivatiile de achizitie specifice unei categorii de produse. Studiile despre consumator - precum Consumer Report, sau SMG Experience Map - rafineaza segmentarea, oferind informatii suplimentare care potenteaza calitatea insight-urilor, fundament in strategia de abordare a consumatorilor. Totodata, aceste informatii duc la o mai buna personalizare a mesajului din cadrul campaniilor deonline performance, crescand relevanta unuicall to action. SMG Experience Map - ale carui date legate de achizitia smartphones sunt prezentate in Consumer Report - reprezinta analiza categoriilor de comportament de cumparare si traseul actiunilor unui client de la intentie, cautare de produs, pana la achizitie si post-achizitie. Are la baza o configuratie de research testata si validata de reteaua SMG in mai multe tari, avand ca scop principal echilibrarea eforturilor de comunicare prin: identificarea unor profile de cumparatori/ consumatori functie de comportamentul pe care acestia il au in raport cu o categorie; maparea pozitionarii brandurilor in categorie; identificarea factorilor care influenteaza decizia de cumparare criterii, bariere, motivatii, surse de informare ; maparea si cuantificarea pasiilor facuti in vederea achizitiei unui produs sau serviciu, precum si actiunile aferente fiecarui pas. Consumer Report 2015ofera informatii detaliate despre comportamentul consumatorilor anului 2015 din punct de vedere consum de tehnologie, activitati de distractie si relaxare, precum si folosirea principalelor categorii de servicii.