198
Marcile private de bauturi racoritoare au crescut de opt ori in perioada 2008-2013 in Romania ?si au ajuns sa reprezinte 15% din consumul per capita de bauturi racoritoare dintr-un an, informeaza ZF. In general, aordm;a cum era de aordm;teptat, marcile private au avut o evolutie mai buna decat brandurile obiordm;nuite. Marcile private au avut anul trecut o evolutie pozitiva pe segmentul bauturilor carbonatate, in principal datorita diferentei uriaordm;e de pret comparativ cu brandurile premium dominante, explica Angela Wynne, analist al companiei Canadean, companie de cercetare de piata. Pretul unei sticle de bauturi carbonatate de tipul Coca-Cola sau Pepsi poate fi in retelele mari de magazine ?si de cinci ori mai mare decat cel al unei sticle de bautura no-name. De exemplu, pe site-ul Carrefour Online, pretul unei sticle de doi litri de bautura Coca-Cola era ieri de 5,05 lei, in timp ce acela?si tip de bautura, dar sub brandul privat Carrefour Discount costa 1,09 lei mai multe pe www.zf.ro .