Repere

250

Costul războiului de pe frontul alimentar

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Lista companiilor care își închid operațiunile în Rusia crește zilnic, totuși, zeci rămân pentru a ajuta la o altă criză umanitară, dar nu mai puțin gravă, menționaează BakeryandSnacks.

Unii rămân

Paul Morrow, președintele British Bakels, a declarat pentru BakeryandSnacks că compania va continua să opereze în Rusia.

„Avem un loc de producție în Sankt Petersburg și un birou comercial la Moscova”, a spus el, adăugând că specialistul în ingrediente de panificație are o forță de muncă de 50 de ani în țară.

„Am emis o declarație de poziție la începutul săptămânii, confirmând că vedem rolul nostru în furnizarea de ingrediente de panificație pe care brutarii le folosesc pentru a face pâine pentru a hrăni oamenii de rând. Deci, vom continua să fabricăm în Rusia și să ajutăm la hrănirea poporului rus: nu ei sunt cei care cauzează problema.”

Mai mult de 30 de companii mari rămân în Rusia, în ciuda presiunii semnificative, a declarat decanul asociat senior al Universității Yale, Jeffrey Sonnenfeld, care ține zilnic un bilanț actualizat, a declarat pentru CBS Media.

Preocupări umanitare

Poziția profesorului Sonnenfeld este ecoul lui Morrows, în sensul că companiile care își exprimă „preocupări umanitare pentru cetățenii ruși în general” nu au rostul sancțiunilor.

În spațiul alimentar, cei care încă își mențin prezența în Rusia includ Dunkin Donuts, Mondelez, Nestle, PepsiCo, General Mills, Cargill și gigantul fast-food Subway.

Dunkin Donuts – care s-a întors în Rusia în 2010 după o absență de 11 ani – are 21 de magazine deținute și operate în franciză în Rusia;

Subway (aproximativ 450 de magazine deținute și controlate în franciză) a declarat că va redirecționa profiturile din operațiunile sale rusești către eforturile umanitare; și gigantul american de comerț agricol Cargill, care înregistrează venituri de aproximativ 1,1 miliarde de dolari din Rusia, unde are 2.500 de angajați, se asociază, postând pe Twitter:

„Este greu să înțelegem provocările cu care se confruntă angajații, clienții și familiile lor din regiune în aceste zile. și săptămâni înainte. Prima noastră prioritate este siguranța lor și din acest motiv am închis unele locații”.

Mondelez nu va opri complet operațiunile

Într-o scrisoare adresată personalului, directorul executiv al Mondelez International, Dirk Van de Put, a spus că producătorul Oreo „condamnă această agresiune nedreaptă.

„Ca firmă alimentară, reducem toate activitățile neesențiale din Rusia, contribuind în același timp la menținerea continuității aprovizionării cu alimente în vremurile dificile care urmează.

„De asemenea, vom continua să sprijinim colegii noștri de pe piață care se confruntă cu o mare incertitudine. Ne vom concentra operațiunile pe ofertele de bază, vom întrerupe toate investițiile de capital noi și vom suspenda cheltuielile pentru media publicitare.

„Recunoaștem că aceasta este o situație extrem de dinamică și foarte îngrijorătoare pe care vom continua să o evaluăm și să o adaptăm după cum este necesar.”

Deși și-a suspendat vânzările de suc, PepsiCo a spus că va continua să vândă produse esențiale zilnice, cum ar fi lapte, lapte praf și alimente pentru copii, în Rusia.

Nestle, de asemenea, care a anunțat anterior că a oprit orice publicitate în Rusia, a declarat pentru Reuters că adoptă o linie similară cu alte companii alimentare și că va continua să furnizeze produse esențiale în Rusia.

Marele boicot rusesc

Peste 100 de firme au abandonat acum Rusia sau au anunțat planuri de a face acest lucru, inclusiv Adidas, Tesco, Asda, proprietarul Zara, Inditex, Estee Lauder, Spotify, Ikea, Disney și H&M.

McDonald’s este cel mai recent nume mare de produse alimentare care a anunțat că își închide temporar cele 850 de restaurante din Rusia, la fel ca Burger King, Pappa John’s, Little Caesars și Yum! KFC și Pizza Hut sunt deținute de mărci.

Unilever, Coca-Cola, Heineken și Yorkshire Tea au urmat exemplul. Acesta din urmă a spus că a fost „șocat și întristat” de război și că nu își va mai vinde produsele în statul necinstiți în urma sancțiunilor internaționale.

Kellogg’s se adresează refugiaților ucraineni

Gigantul cerealelor pentru micul dejun donează 1 milion de dolari în numerar Agenției ONU pentru Refugiați și Rețeaua Globală FoodBanking, precum și trimite ajutoare alimentare.

„Evenimentele tragice din Ucraina continuă să creeze o criză inadmisibilă pentru poporul ucrainean și pentru familia, prietenii și cei dragi ai acestora”, se arată într-un comunicat.

„Suntem mândri de modul în care familia noastră Kellogg se unește cu o inimă uriașă pentru a-i sprijini pe ceilalți în momente de nevoie. Face parte din ADN-ul nostru. De exemplu, echipele noastre din Polonia și România au pregătit locuri de cazare de urgență și au organizat colecții de alimente și îngrijire personală pentru cei aflați în nevoie. „Gândurile noastre sunt la poporul ucrainean”.

Atacul cibernetic rusesc provoacă lipsa alimentelor

Între timp, pe teritoriul Marii Britanii, britanicii încep să simtă efectele atacului cibernetic rusesc de luna trecută asupra KP Snacks.

Gustările Hula Hoops și McCoys sunt insuficiente în magazine precum Tesco, Asda, Sainsbury’s și WHSmith’s din Marea Britanie, în urma unui atac ransomware care „a șters” sistemele IT ale producătorului de gustări.

Producătorul britanic deținut de german de gustări pe bază de porumb, cartofi și nuci de marcă și etichetă proprie, a fost lovit de hackeri care se presupune că din banda de ransomware Conti despre care se crede că operează din Sankt Petersburg. Un purtător de cuvânt al KP a spus că compania cu sediul în Slough este din nou pe drumul cel bun.

„Continuăm să facem progrese în recuperarea din recentul nostru incident ransomware. Am reluat producția în cele șapte site-uri de producție, care a rămas conform planului.

„Am dori să le mulțumim clienților noștri pentru sprijinul și flexibilitatea acordată în timp ce lucrăm în ritm pentru a restabili aprovizionarea completă.”

Canada se pregătește să evite criza globală a grâului

CEO-ul Dean Dias a declarat că Cereals Canada, o asociație a industriei non-profit care promovează utilizarea cerealelor canadiene, se pregătește să facă față mai multor anchete, deoarece războiul din Ucraina și sancțiunile împotriva Rusiei afectează dramatic oferta globală de grâu.

Potrivit Organizației Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), Rusia este cel mai mare exportator de grâu din lume și cel mai mare producător după China și India. Ucraina este printre primii cinci exportatori de grâu.

Dacă războiul va continua, fermierii nu vor putea să planteze sau să recolteze recolte în această primăvară, în timp ce aprovizionarea cu grâu ucrainean aflat deja în pubele va fi întreruptă dacă trupele ruse blochează accesul la Marea Neagră în portul principal Odesa.

„Sperăm la o rezoluție rapidă și pașnică în Ucraina, astfel încât... oamenii să aibă de mâncare”, a spus Dias.

„Aceasta este afacerea în care ne aflăm... oferind securitate alimentară globală lumii. Și lucrăm cu fermierii și lanțul valoric pentru a ne asigura că clienții și alte țări au suficientă mâncare la masă.”

Cu toate acestea, el observă că seceta din vestul Canadei de anul trecut a dus la recolte mai scăzute și la condiții de sol care ar putea să nu fie propice pentru recolte extraordinare în acest an.

„Avem suficientă aprovizionare pentru a furniza utilizatorilor finali de înaltă calitate... dar nu suficient pentru a satisface toate cerințele de grâu din întreaga lume.”

Fermierii canadieni produc aproximativ 12% din grâul mondial, exportând în 70 de țări. Potrivit Dias, este o calitate superioară și are mai multe proteine ​​decât cea mai mare parte din ceea ce se cultivă în Rusia și Ucraina și, prin urmare, este mai scump de cumpărat.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2