Firma belgiană de produse proaspete Greenyard, prezenta si in Romania prin mărfurile trimise în comerțul intracomunitar, a raportat o creștere de 2,3% a vânzărilor similare în primul trimestru al exercițiului său financiar, până la 1,17 miliarde de euro, ceea ce reflectă o „creștere semnificativă” a activității în ultimul an, grupul spus.
Creșterea din primul trimestru este cu atât mai semnificativă când se iau în considerare comparativele dure cu perioada corespunzătoare de anul trecut, în care creșterea similară a fost de 11,9% - un trimestru „excepțional” determinat de primul val al pandemiei .
Greenyard, care a anunțat recent vânzarea afacerii sale olandeze de prelucrare a ciupercilor, a declarat că segmentul său de produse proaspete a crescut cu 1,7% în proporție similară sau 1,2% în raport, la 970,2 milioane EUR, în creștere de la 959 milioane EUR în trimestrul corespunzător anul trecut.
Grupul a declarat că 75% din vânzările Fresh au rezultat din „modele integrate de clienți” cu clienții săi cu amănuntul, care la rândul lor au generat o marjă „stabilă”.
Segmentul Green Fresh din Greenyard a crescut cu 5,4% față de același trimestru al anului trecut, la 200,6 milioane EUR, cu o îmbunătățire a performanței în segmentele sale de servicii alimentare și clienți din industria alimentară.
Greenyard a mai spus că a crescut procentul de vânzări din comoditate și fructe congelate la 31% din cifra de afaceri a diviziei, în conformitate cu cererea consumatorilor.
Consiliul de administrație al Greenyard a anunțat, de asemenea, că va începe un program de răscumpărare de acțiuni, de până la 600.000 de acțiuni, pe o durată de șase luni.
Programul de răscumpărare a acțiunilor ar putea crește potențial acțiunile deținute la aproximativ 3,8% din totalul acțiunilor restante, a spus compania.
„Răscumpărarea acțiunilor va fi utilizată numai pentru îndeplinirea obligațiilor care decurg din planurile de stimulare existente”, a menționat acesta. Greenyard a raportat vânzări de 4,4 miliarde EUR în exercițiul financiar 2020/21, notează European Supermarket Magazine.