200
Potrivit Food Logistic, care citează ultima cercetare de piață efectuată de Future Market Insides, sectorul global al cărnii se confruntă cu un nivel fără precedent de concurență, ca urmare a creșterii crescânde a alternativelor pe bază de plante, în mai multe categorii de alimente.
Probleme pentru sectorul cărnii
În prezent, sectorul global al cărnii se confruntă cu un nivel fără precedent de întrerupere și concurență, datorită creșterii crescânde a alternativelor pe bază de plante în mai multe categorii. Anterior, produsele alternative din carne pe bază de plante justificau un spațiu limitat la raft și erau destinate consumatorilor de nișă.
Având o conștientizare crescută a ”Veganuary”, mai mulți producători au extins noua linie de produse pentru produse pe bază de plante datorită unei diete vegane crescute sau într-adevăr flexitare.
Modificările recente ale industriei alimentare și băuturi la nivel mondial ilustrează creșterea alternativelor pe bază de plante care a adus perturbări. Companiile din întreaga gamă investesc puternic în crearea și achiziționarea de noi produse și mărci, care vor oferi un impuls cererii crescânde a consumatorilor pentru produse alternative din plante.
Date de luat în seamă
• Un ultim studiu realizat de o companie de consultanță și consultanță certificată ESOMAR, Future Market Insides, prognozează o creștere impresionantă a pieței de alternative de produse la carne de vită, pe bază de plante, cu peste 22,7% CAGR, între 2020 și 2030
• Segmentul de proteine pe bază de soia deține dominanța pe piață a cărnii de vită pe bază de plante, în timp ce segmentele de proteine pe bază de grâu sunt de așteptat să crească proeminent în perioada prognozată 2020-2030
• Pe baza tipului de produs, segmentul de hamburgeri păstrează poziția dominantă pe piață pentru carnea de vită pe bază de plante
• Pe măsură ce proteina alternativă câștigă aderență pe piață datorită conștientizării tot mai mari cu privire la impactul asupra mediului al alegerilor pe care le fac consumatorii, majoritatea populației se îndreaptă spre carnea de vită pe bază de plante și se așteaptă să câștige tracțiune în viitorul apropiat
• Companiile din întreaga gamă investesc puternic în crearea și achiziționarea de noi produse și mărci, care vor oferi impuls cererii crescânde a consumatorilor pentru produse din carne de vită din plante.
”Principalii jucători de pe piață se concentrează pe lansarea gusturilor și texturilor noi pentru a atrage consumatorii. Cu maladia COVID-19, care își strânge lațul la nivel mondial, este mai probabil ca mai multe companii să se concentreze pe asigurarea unui profil nutrițional mai bun, deoarece consumatorii se îndepărtează treptat de consumul de carne. Acest lucru va fi de bun augur pentru piața generală ”, a declarat un analist principal.
Dezvoltarea de noi produse
Cererea tot mai mare de produse inovatoare a deschis calea dezvoltării produselor pe segmente înghețate, răcite și ambiante. Această inovație îi ajută pe consumatori să aibă o gamă mai largă de mărci și produse și permite cărnii de vită din plante să avanseze spațiu și recunoaștere îmbunătățite.
Marea Britanie este liderul global pentru lansările de alimente vegane. În 2019, aproximativ 18% din lansările de alimente noi erau vegane. Tesco a dezvoltat o gamă proastă de bucătărie de produse fără carne.
Cine câștigă?
Câțiva dintre principalii jucători care operează pe piața de carne de vită pe bază de plante sunt Impossible Foods, Inc., Gardein by Conagra Brands, MorningStar Farms, Archer Daniels Midland Company, Symrise, Roquette Frères SA, Kellogg’s, Tyson Foods, Inc., Sotexpro SA, Crown Soya Protein Group, Puris Proteins, LLC, Ingredion Inc, Beneo GmbH, Glanbia plc, Fuji Oil Co., Ltd. și alți jucători.
Câțiva producători de frunte de carne de vită pe bază de plante se concentrează pe parteneriatul cu jucători proeminenți de pe piață pentru a-și crește amprentele de afaceri și pentru a crește capacitatea lor de producție.
Jucătorii principali ai cărnii de vită pe bază de plante investesc în cercetare și dezvoltare pentru a produce ingrediente organice, care nu sunt OMG-uri, pentru carnea de vită pe bază de plante.
Studiu ING: Produsele alternative nu vor înlocui carnea și lactatele
Alternativele legumicole vor atinge o cifră de afaceri de 7,5 miliarde de euro, pe piața europeană în 2025, a calculat ING Bank într-un studiu publicat de RetailDetail. Cu toate acestea, se afirmă în studiu, deocamdată, înlocuitorii de carne și lapte nu vor depăși performanțele acestor piețe.
Consumul de carne și produse lactate în UE a atins apogeul, însă aproximativ un sfert dintre europeni se așteaptă să scadă consumul de carne, așa cum este deja cazul produselor lactate. În schimb, între 2010 și 2020, vânzările cu amănuntul de carne și produse lactate în Europa au crescut cu aproape 10% în fiecare an.
Vânzările de înlocuitori de carne au crescut chiar cu 121%, de la 625 milioane de euro în 2010 la 1,38 miliarde de euro în 2020. Vânzările de alternative lactate au trecut de la 1,5 miliarde, la 3 miliarde de euro pe parcursul a 10 ani.
În timp ce unii susțin că carnea și produsele lactate vor fi în cele din urmă complet înlocuite de alternative pe bază de plante, specialiștii ING nu cred că acest lucru este realist. Într-adevăr, înlocuitorii reprezintă în prezent doar 0,7% din piața cărnii și 2,5% din piața produselor lactate. Chiar dacă presupunem o creștere puternică actuală (+ 10%), ar dura aproape până în 2060 înainte ca alternativele să depășească piața cărnii și a produselor lactate.
Trei bariere
Potrivit ING, trei bariere determină cum va arăta creșterea viitoare. Prețul este un prim factor: în prezent, alternativele pentru carne și produse lactate sunt puțin mai scumpe și nu este de așteptat egalitatea totală a prețurilor pentru toate tipurile de produse.
Al doilea element este experiența utilizatorului: gustul și valoarea nutritivă se vor îmbunătăți și mai mult? Al treilea factor crucial este distribuția și disponibilitatea, care face în prezent obiectul multor activități atât în sectorul comerțului cu amănuntul, cât și în cel al alimentației. De exemplu, McDonald’s tocmai a anunțat lansarea unei noi linii de înlocuitori de carne.
Există, de asemenea, diferențe semnificative între țările europene. Marea Britanie este de departe cea mai dezvoltată piață, reprezentând 440 de milioane de euro în 2019. Pe lângă Marea Britanie, Germania, Italia, Olanda și Franța au și vânzări cu amănuntul de peste 100 de milioane de euro.
Consumul pe persoană este cel mai ridicat în Scandinavia, Benelux și Regatul Unit, dar cel mai mic în Europa de Sud și de Est. Belgienii cheltuiesc în medie între 2 și 5 euro pe an pe alternative vegetariene, olandezii cheltuind deja mai mult de 5 euro.
Brânza trage lactatele în jos
În sectorul lactatelor, există o mare diferență între înlocuitorii de brânză și alternativele la lapte. „Brânzeturile” vegetale sunt încă un produs premium și de nișă, cărora le este mai dificil să se aproximeze proprietățile brânzeturilor animale, în timp ce alternativele pentru lapte reprezintă deja aproape 10% din piața europeană a laptelui. În Belgia, acest procent este de până la 14%, în Olanda cota este de 12%. Ca urmare a acestui „efect negativ de brânză”, categoria totală a alternativelor lactate „numai” reprezintă o cotă de piață de 3%.
Având în vedere nivelul actual de investiții și inovație în industria alimentară și lanțul de aprovizionare, ING concluzionează în noul său raport de cercetare că barierele vor fi reduse semnificativ în următorii cinci ani.
Mulți producători de carne și produse lactate realizează în special că se află pe o piață cu creștere redusă și nu își pot permite să piardă consumatorii. În special, producătorii din segmentul cărnii de vită și porc și din nord-vestul Europei își văd vânzările amenințate și, prin urmare, trebuie să facă schimbarea.
Ca rezultat, se așteaptă ca piața înlocuirilor cărnii și a produselor lactate să crească la 7,5 miliarde de euro în 2025: 2,5 miliarde de euro pentru alternativele de carne și 5 miliarde pentru produsele lactate non-animale EU. Cota de piață europeană va crește astfel la 1,3% și respectiv 4,1%.