237
Cel mai recent raport de la Baker & Baker, citat de BakeryandSnacks indică faptul că nu mai pot fi făcute afaceri ca de obicei pentru brutării, operatorii de servicii alimentare și comercianții cu amănuntul.
Un nou termen: Permacrisis
Jane Hales, directorul Sapio Research, deschide raportul cu cuvântul „permacrisis”, ales drept cuvântul anului 2022 al lui Collins și definit ca „perioadă extinsă de instabilitate și insecuritate”.
„Nici o zonă a societății nu rămâne în prezent neatinsă de permacriză, atât consumatorii, cât și întreprinderile”, scrie ea.
Barometrul Afacerilor Internaționale al Sapio Research a constatat că 69% dintre companiile raportate că angajații au cerut mai mult sprijin financiar, 95% sunt îngrijorați de o recesiune, 72% cred că vor simți impactul recesiunii până în vară și 24% simt deja ciupit.
„Ca o consecință atât a crizei costului vieții, cât și a recesiunii, companiile sunt nevoite să ia decizii dificile, inclusiv revizuirea orelor de lucru și decizia dacă să rămână sau să se răstoarne cu activitățile și bugetele de vânzări și marketing”.
Nu a fost un Crăciun chiar atât de fericit
Cercetarea – întreprinsă în T4 2022 de agenția de cercetare cu sediul la Londra – a arătat că 84% dintre cei 1.000 de britanici intervievați au avut venituri reduse din cauza crizei, ceea ce înseamnă că nu mai poate fi afacerea ca de obicei pentru furnizorii acelei produse de panificație. .
Hale continuă: „Nu este surprinzător să vedem că majoritatea consumatorilor și-au redus bugetul pentru produse dulci și, ca urmare, își cumpără mai rar dulciurile preferate”.
Sectorul nu a avut un Crăciun atât de fericit când a fost vorba de vânzări de produse de panificație dulci. De fapt, raportul arată că numărul consumatorilor care cumpără un dulce de mai multe ori pe săptămână a scăzut de la 36% înainte de criză la 22%.
În loc să cumpere dintr-o varietate de locuri (înainte de criză), 64% tind acum să-și limiteze alegerea la un singur tip de afacere, primele trei fiind supermarketurile (80%), lanțurile de brutării (27%) și magazinele de proximitate/independente. brutării (ambele 16%).
Criza a plasat prețul înaintea gustului în lista de priorități ale consumatorilor atunci când iau decizia de a se scufunda sau nu într-un răsfăț, mulți apelând la magazine cu reduceri, cumpărând produse fără marcă sau promovând o opțiune premium pentru un articol standard atunci când pofta de lovituri.
„Cercetarea a scos la iveală niște descoperiri interesante”, a spus Helen Sinclair, manager de marketing în Marea Britanie la Baker & Baker.
„În timp ce prețul este un factor major în deciziile de cumpărare, deoarece venitul disponibil este strâns, cercetarea evidențiază faptul că oamenii răspund în moduri diferite - indicarea „prețul prețului” este o prioritate a consumatorilor, dar asta nu înseamnă neapărat că sunt în căutarea acestora. produse mai ieftine, de calitate inferioară.”
Cum să rămâi competitiv
Raportul - al doilea dintr-o serie de rapoarte care urmează să fie publicate de Baker & Baker - nu este totuși nenorocit și recomandă sfaturi pentru ca companiile să rămână competitive în aceste vremuri dificile, fără a compromite calitatea.
Acestea includ coacerea bazată pe cerere, devenirea creativă pentru a reduce SKU-urile și aderarea la arome familiare. Reducerea dimensiunilor porțiilor este o altă modalitate de a menține calitatea, abordând în același timp situația actuală a prețurilor.
Criterii precum sustenabilitatea, caloriile și loialitatea mărcii ar fi putut să fi ocupat un loc puțin pentru unii consumatori, cu toate acestea, companiile inteligente vor ține cont de acestea, deoarece rămân priorități în rândul generației mai tinere.
Bakery Bites include chiar și rețete pentru a oferi companiilor inspirație despre cum pot transforma „deșeurile în uimitor” cu Tortul în foaie Fudge Brownie de la Baker & Baker.
„Descoperirea remarcabilă din cercetare este că nu mai pot fi afaceri ca de obicei pentru brutării, operatorii de servicii alimentare și comercianții cu amănuntul, doar 1 din 5 consumatori simțind că cheltuielile lor nu s-au schimbat din cauza crizei costului vieții.
Și în timp ce prețul este un factor major în deciziile de cumpărare, deoarece venitul disponibil este strâns, cercetarea evidențiază faptul că oamenii răspund în moduri diferite – indicarea „prețul prețului” este o prioritate a consumatorilor, dar acest lucru nu înseamnă neapărat că caută mai ieftin, produse de calitate inferioară”, a adăugat Sinclair.
Baker & Baker este unul dintre cei mai importanți furnizori de produse de panificație din Europa, furnizând retail, servicii alimentare și canale artizanale cu mărci precum Baker & Baker American Bakery, Goldfrost, Concadoro și Molco. De asemenea, are acorduri de licență de marcă cu Mondelez și Disney.
Raportul „Criza în creștere a costului vieții” este cel de-al doilea raport Bakery Bites al Baker & Baker, cu mai multe în pregătire pentru 2023, analizând alte probleme cheie care afectează industria de panificație.