260
Ratele ridicate ale inflației, schimbările post-pandemie, războiul din Ucraina, prețurile în creștere ale mărfurilor, noile valori și preferințe ale consumatorilor afectează performanțele comercianților cu amănuntul din întreaga lume, se arată într-o analiză Euromonitor
Cumpătarea va fi cheia pentru viitorii consumatori de retail
Comercianții cu amănuntul folosesc diverse strategii pentru a rămâne relevanți într-o lume turbulentă actuală - de la schimbarea percepțiilor despre comoditate, magazinele în evoluție la transformarea digitală și întrebările de sustenabilitate, pentru a depăși riscurile și provocările și a continua extinderea.
Consumatorii caută să-și gestioneze cheltuielile și mai atent, nu cumpărând neapărat mai ieftin, ci mai degrabă cumpărând tot ce își pot permite. În rândul întreprinderilor, există acum un accent și mai mare pe crearea de valoare și pe asigurarea accesibilității produselor.
Ca rezultat, discounters este canalul de produse alimentare cu cea mai rapidă creștere din întreaga lume, liderii săi Aldi și Lidl extinzându-se activ în noi țări și regiuni. Discounterii au evoluat în ultimul deceniu - schimbând percepția de la preț scăzut și produse de proastă calitate la magazine cu locații convenabile și cel mai bun raport calitate-preț.
Pe baza sondajului Euromonitor International Vocea consumatorului: stilul de viață, consumatorii din toate grupele de vârstă au devenit mai puțin probabil să petreacă timp încercând să găsească chilipiruri din 2016. Mai degrabă, preferă mărcile de magazine de încredere care oferă un raport calitate-preț la o calitate acceptabilă.
Jucătorii internaționali își extind prezența
Pe parcursul perioadei de cinci ani din 2016 până în 2021, comerțul cu amănuntul a cunoscut un proces de consolidare. Ponderea valorii a primilor 10 retaileri de top la nivel mondial a crescut cu cinci puncte procentuale, crescând de la 11% la 16%.
Datorită economiilor de scară, jucătorii majori pot oferi consumatorilor prețuri mai competitive, pe lângă faptul că au un impact mai pozitiv asupra furnizorilor. Nume internaționale bine stabilite - în special Walmart, Amazon și Alibaba - și-au consolidat semnificativ pozițiile în ultimii doi ani. Piețele emergente rămân mai puțin importante pentru cei mai mari retaileri globali; cu toate acestea, ponderea piețelor emergente în anumite portofolii de retaileri este în creștere.
Carrefour, de exemplu, are o prezență puternică în Europa de Est și America Latină. În ultimii ani, cota companiei pe piețele emergente a crescut rapid pe spatele echilibrului dintre mărcile internaționale și cele locale.
Carrefour are succes în stabilirea de contacte pe piețele locale din punct de vedere al aprovizionării, precum și al dezvoltării online. Mulți comercianți cu amănuntul consideră că este dificil să se extindă în țări și regiuni noi, în special în țările emergente și în curs de dezvoltare.
Schimbarea conceptului de durabilitate
Consumatorii au devenit influenți din ce în ce mai puternici ai soluțiilor și strategiilor companiilor. Un astfel de domeniu de interes este sustenabilitatea. Pe baza sondajului Euromonitor International Vocea consumatorului: stilul de viață, 58% dintre respondenți cred că pot face diferența prin alegerile și acțiunile lor de zi cu zi în 2022, în creștere cu 13 puncte procentuale față de 2015.
Inițiativa venită din partea consumatorilor obligă comercianții cu amănuntul să își schimbe strategiile pentru adapta la noua realitate. Înainte de pandemie, majoritatea comercianților cu amănuntul defineau durabilitatea drept reducerea impactului asupra mediului.
Cu toate acestea, pandemia a evidențiat și importanța responsabilității sociale. Există un număr tot mai mare de concepte și soluții noi de către comercianții cu amănuntul care vizează diferite domenii de abordare durabilă.
Câteva exemple din diferite domenii includ: Vinted – o platformă second-hand cu peste 50 de milioane de utilizatori; Bundlee – un serviciu de închiriere de îmbrăcăminte pentru copii: și Rewe Group, care explorează agricultura urbană într-un impuls de sustenabilitate.
Condus de schimbările digitale, omnicanalul devine esențial
Retailerii își schimbă prioritățile pe termen lung pentru a îmbrățișa tehnologia și noile modele de afaceri. Viitorul comerț cu amănuntul va fi modelat de o prezență omnicanal.
Aceasta este o prioritate pentru comercianții cu amănuntul în următoarele 12 luni - 62% intenționează să dezvolte o strategie omnicanal, bazată pe Vocea industriei: Sondajul privind comerțul cu amănuntul de la Euromonitor International, 2021.
Pentru retaileri, o abordare omnicanal ajută la reținerea consumatorilor și la creșterea profiturilor, permițând în același timp companiilor să colecteze date despre clienți prin diverse canale de comunicare. Acest lucru ajută la furnizarea de oferte personalizate și la asigurarea unui serviciu convenabil și loialitate.
Comerțul offline va îmbunătăți experiența consumatorului
Magazinele offline devin centrul experienței și al interacțiunii cu clienții, mai degrabă decât să vândă doar spațiu. Magazinul viitorului nu va necesita doar o schimbare a formatului, dar comercianții cu amănuntul vor evolua și pentru a crea noi călătorii de cumpărături în magazine pentru a satisface mai bine cumpărătorii post-pandemie.
După doi ani în care consumatorii au încercat să evite aglomerația, comercianții cu amănuntul pariază acum că consumatorul global va cere o experiență îmbunătățită în magazin, bazată pe tehnologie, care este perfectă și simplificată și cu o integrare mai puternică cu canalul online, de unde ar putea începe. , sau sfârșit, a spus purch ase.
În ceea ce privește schimbările în magazine, pe baza sondajului Euromonitor International Voice of the Industry: Retailing Survey, 2021, comercianții cu amănuntul la nivel mondial intenționează să implementeze următoarele:
-să dedice mai mult spațiu pentru îndeplinirea digitală;
-pentru a schimba sau deschide mai multe formate experiențiale;
-reducerea stocului în magazin;
-deschidă magazine pop-up sau modulare;
-sau să dezvolte platforme de comerț personalizat.
Diverși factori, de la schimbările de preț și problemele logistice, până la sustenabilitate și prezența omnicanal, influențează din ce în ce mai mult strategiile retailerilor.
Pentru a rămâne competitive, întreprinderile trebuie să fie flexibile și să investească în înțelegerea tendințelor și a preferințelor consumatorilor.